loader image

جستجو

Does Biden reject Israel's right to defend itself

ریل کلیر پالیتیکس:
آیا بایدن حق اسرائیل برای دفاع از خود را رد می‌کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ریل کلیر پالیتیکس» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا بایدن حق اسرائیل برای دفاع از خود را رد می‌کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ریل کلیر پالیتیکس در یادداشت تازه خود به‌قلم «کارولین گلیک» نوشت: اقدامات و سیاست‌های دولت بایدن حق دفاع از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را زیر سوال می‌برد و آن را به یک کشور غیر مستقل تبدیل می‌کند.

سیاست‌هایی شامل نبرد در رفح شهر مرزی غزه با مصر، موضع آن در برابر دادگاه کیفری بین‌المللی، اجبار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به پذیرش تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه پس از جنگ.

سیاست‌های مربوط به عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و ممانعت از اقدام مؤثر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای جلوگیری از ساخت زرادخانه هسته‌ای ایران است.

دولت با استقبال از تفسیر نامعتبر حماس از وقایع، عملیات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در رفح را تضعیف کرده است.

این استراتژی از حماس در برابر نابودی محافظت می‌کند و در عین حال جنگ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را برای محافظت از خود در برابر تجاوز بیشتر به حماس جرم انگاری می‌کند.

دادگاه کیفری بین‌المللی حداقل برای یک دهه تلاش کرده است تا پرونده‌هایی را ایجاد کند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را مجرم تلقی کند و حق دفاع از خود را از آن سلب کند.

ادعای آمریکا در رابطه با کمک‌های بشردوستانه، مبنای درخواست مستمر دولت مبنی بر اجازه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به افزایش مقادیر ورودی غذا، آب و دارو به غزه بود.

این تقاضا تامین مجدد حماس را تضمین کرد و به حماس اجازه داد تا کنترل کامل بر کمک‌ها را حفظ کند و از آن برای حفظ قدرت خود بر جمعیت استفاده کند.

دادگاه کیفری بین المللی (ICC) در تلاش است تا حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و «یوآو گالانت» وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به دلیل انجام یک جنگ عادلانه و قانونی برای بقای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) صادر کند.

پروژه اسکله غزه که قرار بود کمک‌های بشردوستانه را ارائه کند، به دلیل تصرف و غارت توسط اوباش از هم پاشیده شده است.

هدف این اسکله به جای تاکتیکی، استراتژیک است و هدف آمریکا محافظت از فلسطینیان در برابر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به جای کمک به حذف حماس به‌عنوان یک نهاد نظامی و سیاسی در غزه است.

خسارت اسکله و هزینه سنگین 320 میلیون دلاری قبل از تجزیه، اقدامات خصمانه محسوب می‌شود.

دولت بایدن تلاش کرده است نتانیاهو را مجبور به پذیرش طرح آن‌ها برای واگذاری کنترل غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین کند.

با این حال، نتانیاهو این طرح را رد کرد و اظهار داشت که این طرح منجر به پیروزی استراتژیک تحت حمایت آمریکا بر یهودیان و شروع شمارش معکوس برای نابودی نهایی اسرائیل (رژیم صهیونیستی)خواهد شد.

مقامات ایران تهدید می‌کنند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را با سلاح‌های هسته‌ای مورد حمله قرار خواهند داد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که عرضه اورانیوم غنی‌شده ایران 30 برابر بیشتر از مقدار توافق شده در توافق هسته‌ای سال 2015 است.

دولت بایدن متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است، اما تمام تلاش خود را برای رفع موانع از سر راه تهران انجام داده است.

دولت با عدم اجرای تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت و گاز ایران، آزاد کردن میلیاردها دارایی ایران و پرداخت میلیاردها دلار بیشتر به ایران برای تضمین آزادی گروگان‌های آمریکایی، امکانات مالی برای پیشبرد برنامه‌اش در اختیار ایران قرار داده است.