loader image

جستجو

FILE PHOTO: Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy is embraced by U.S. President Joe Biden in the Oval Office of the White House in Washington, September 21, 2023. REUTERS/Kevin Lamarque/File Photo

نشنال اینترست:
سیاست بایدن در قبال اوکراین به سمت فاجعه پیش می‌رود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به مجوز بایدن برای استفاده از تجهیزات آمریکایی برای حمله به اهدافی در روسیه در نزدیکی خارکف، عنوان کرد: سیاست بایدن در قبال اوکراین به سمت فاجعه پیش می‌رود

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در مطلب تازه خود به‌قلم «بردزلی»«کلارک» عنوان کرد: دولت بایدن و متحدان اروپایی تسلیحات آمریکایی را برای حمله به خاک روسیه در اطراف خارکف تائید کرده‌اند که نقطه عطف مهمی در حمایت ناتو از دفاع اوکراین در برابر روسیه است.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که «امانوئل مکرون» -رئیس‌جمهور فرانسه- پیشنهاد کرد نیروهای ناتو به نبرد در اوکراین بپیوندند.

در حالی که کاخ سفید این احتمال را رد می‌کند، ژنرال «چارلز براون» -رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا0 نیاز به مربیان نظامی برای تسریع آماده‌سازی نیروهای اوکراینی را تائید کرد.

این تغییر در حمایت از دفاع اوکراین مانع از توانایی این کشور در تغییر واقعیت‌های میدان نبرد می‌شود.

مجوز بایدن برای استفاده از تجهیزات آمریکایی برای حمله به اهدافی در روسیه در نزدیکی خارکف، تغییر قابل‌توجهی در سیاست آمریکا از زمان جنگ سرد است.

اوکراین قبلاً از مهمات دوربرد خود برای هدف قرار دادن موقعیت دفاع هسته‌ای روسیه استفاده کرده است و این مسئله خطری را ایجاد می‌کند که مسکو آن را اولین مرحله از گسترش جدی درگیری می‌داند.

چشم‌انداز مربیان ائتلاف در زمین، موقعیتی پرخطر و با پاداش کم ایجاد می‌کند، زیرا آن‌ها در برابر حملات عمدی یا تصادفی حملات موشکی و پهپادهای روسیه آسیب‌پذیر خواهند بود.

اگر مربیان کشته شوند، کشور قربانی می‌تواند استدلال کند که این حمله منجر به توافقنامه دفاعی متقابل ناتو در ماده 5 می‌شود که منجر به دخالت مستقیم آمریکا در جنگ یا شکاف قابل‌توجهی در روابط ائتلاف با کشورهای متحد می‌شود.

مربیان آمریکایی در اوکراین ناظران منفعل نیستند، بلکه به‌طور فعال نیروهای محلی را رهبری و هدایت می‌کنند و احتمالاً با سناریوهای جنگی روبرو هستند.

تغییر سیاست دولت بایدن، مانند اجازه دادن به درگیری در جنگ در صورت حمله، احتمال درگیری مستقیم سربازان آمریکایی با نیروهای روسی را افزایش می‌دهد.

خط بین آموزش و جنگ به طرز خطرناکی باریک است و محیطی با فشار و خطر دائمی هم برای مربیان و هم برای نیروهای محلی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند ایجاد می‌کند.

پتانسیل درگیری مستقیم با نیروهای روسیه می‌تواند عواقب گسترده‌ای داشته باشد و جان پرسنل آمریکایی را به خطر بیندازد و به‌طور بالقوه آمریکا را به رویارویی گسترده‌تر با روسیه بکشاند.