loader image

جستجو

Biden's stupid plan for post-war Gaza

واشنگتن اگزمینر:
طرح احمقانه بایدن برای غزه پس از جنگ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «واشنگتن اگزمینر» در گزارش تازه خود با اشاره به طرح احمقانه بایدن برای غزه پس از جنگ، نوشت: فرستادن پرسنل نظامی به غزه عامل حواس‌پرتی است که واشنگتن از عهده آن برنمی‌آید و محکوم به شکست است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه واشنگتن اگزمینر در گزارش تازه خود به‌قلم «شان دوران» نوشت:برنامه‌های دولت بایدن برای غزه پس از جنگ نشان‌‌دهنده انحراف قابل‌توجهی در روابط آمریکا و اسرائیل است و می‌تواند جان آمریکایی‌ها را به خطر بیندازد.

بر اساس گزارش اخیر پولیتیکو، کاخ سفید در حال ادغام حول طرح‌هایی برای یک «شورای فلسطینی» موقت برای اداره غزه و یک ائتلاف امنیتی است که ارتش آمریکا نقش مهمی در آن ایفا خواهد کرد.

اگر درست باشد، چنین طرحی برای آمریکا، اسرائیل و فلسطینی‌ها فاجعه‌بار خواهد بود.

آمریکا چندین دهه است که بر دولت‌‌‌‌سازی در غرب‌آسیا تمرکز کرده است، اما تلاش‌های آن توسط عواملی مانند افکار عمومی، مالیات‌دهندگان و مسائل امنیتی فزاینده با مانع مواجه شده است.

چالش ایجادشده توسط چین بسیار زیاد است، زیرا این کشور تنها رقیب همتای آمریکا با قدرت اقتصادی و نظامی است که از روسیه، ایران و کره شمالی دریغ می‌کند.

برای جلوگیری از حمله چین به تایوان و تبدیل شدن به قدرت برتر در اقیانوس آرام، آمریکا باید اولویت داشته باشد.

فرستادن پرسنل نظامی به غزه عامل حواس‌پرتی است که واشنگتن از عهده آن برنمی‌آید و محکوم به شکست است.

هدف اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از درگیری، نابودی حماس، یک گروه تروریستی توسط آمریکا است.

با این حال، دولت بایدن عملاً برای حفظ این گروه که نماینده ایران، متحد اصلی چین در منطقه است، کار کرده است.

کاخ سفید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را تحت‌فشار قرار داده است که به رفح، آخرین پایگاه حماس حمله نکند، در حالی که نتوانسته است کشورهایی مانند ترکیه و قطر را که پناهگاه و بودجه برای این سازمان فراهم می‌کنند، تحت‌فشار بگذارد.

برای دهه‌ها، دولت‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از هر جنس مخالف با هرگونه پیشنهادی که می‌تواند باعث آسیب رساندن به نیروهای آمریکا شود، از ترس اینکه هرگونه مرگ یا جراحت مانع حمایت آمریکا از دولت یهود شود، مقاومت کرده‌اند.

برخلاف سایر متحدان، مانند کره جنوبی یا آلمان، اسرائیلی‌ها ‌به‌طور سنتی تمایلی به حضور آمریکایی‌ها در این کشور ندارند و متعهد به جنگ از جانب آن‌ها هستند.