loader image

جستجو

Is the debate Biden's last stand

جان کاس:
آیا مناظره، آخرین موضع‌گیری بایدن است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جان کاس» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره  به نگرانی کارزار انتخاباتی بایدن، به بررسی این سوال پرداخت که آیا مناظره، آخرین موضع‌گیری بایدن است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  نشریه جان کاس در یادداشت تازه خود به‌قلم «استیو هانتلی» نوشت: مناظره آتی بین بایدن و ترامپ در 27 ژوئن بی‌سابقه و عجیب است. ‌

کارزار انتخاباتی بایدن نگران کاهش رتبه او در نظرسنجی‌ها است و می‌خواهد به رای‌دهندگان در مورد سن و هوش ذهنی بایدن اطمینان دهد، خود را با ترامپ مقایسه کند و به آمریکایی‌ها یادآوری کند که خطر هرگز بالاتر از این نبوده است.

دموکرات‌ها این بحث اولیه را ‌به‌عنوان افشای خطر آشکار دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ می‌فروشند.

درک بالای عمومی از بایدن ‌به‌عنوان یک احمق سالخورده از ماه‌ها قبل از مناظره ایجاد شده است.

وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و روزنامه لندن همگی به افشاگری در مورد سالخوردگی و بی‌ربط بودن بایدن پرداخته‌اند.

دموکرات‌های با نفوذ ممکن است این را آخرین فرصت برای نجات حزب در ماه نوامبر بدانند.

اگر بایدن عملکرد فلج‌کننده‌ای در مناظره داشته باشد، هنوز زمان برای متقاعد کردن او برای انصراف از شرکت و کنگره ملی در اواخر جولای برای ارائه جایگزین وجود دارد.

مشکلات متعددی در راستای هر اقدامی برای برکناری بایدن وجود دارد، از جمله موافقت بانوی اول جیل بایدن با بحث و سلب حق جانشینی کامالا هریس ‌به‌عنوان نامزد جدید ریاست‌جمهوری این حزب.

اگر این دو مانع برطرف شوند، این سوال که دموکرات‌ها در کنوانسیون اواخر جولای چه کسی را نامزد می‌کنند باید تلویزیون را ببینید.

جمهوری‌خواهان باید مراقب عواقب اخراج بایدن باشند، زیرا ممکن است میلیون‌ها رای‌دهنده از چهره‌ای جوان‌تر و تازه‌تر در صحنه ملی استقبال کنند که از چیزی غیر از آنچه که به‌عنوان انتخاب دلخراش بایدن-ترامپ می‌دانند، استقبال کنند.

رقابت ریاست‌جمهوری در حال تغییر ‌قابل‌توجهی است و نامزدهای بالقوه‌ای مانند فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام و هری ترومن در کانون ‌گفت‌و‌گوهای رسانه‌ای قرار دارند.

ایده این است که بایدن را در بلیت نگه داریم، اما هریس را کنار بگذارد و راه را برای یک نامزد جایگزین معاونت ریاست‌جمهوری باز کند.

این رویکرد ‌به‌عنوان راهی برای تضمین یک رئیس‌جمهور بالقوه مشروع در نظر گرفته می‌شود، همان‌طور که در تاریخ جایگزینی معاونان رئیس‌جمهور با هری ترومن نشان داده شده است.

با این حال، نامزدهای احتمالی مانند هیلاری کلینتون نیز وجود دارند که می‌توانند جایگزین مناسبی برای هریس باشند.

شهوت دموکرات‌ها و چپ‌های تندرو برای قدرت و وسواس در نابودی ترامپ حد و مرزی نمی‌شناسد، همان‌طور که در دروغ‌های تبانی روسیه، همه‌گیری کووید-19، و سرکوب پوشش رسانه‌های خبری، لپ‌تاپ بدنام هانتر بایدن دیده می‌شود.

دموکرات‌ها همچنین ترامپ را به صورت جنایی تحت پیگرد قانونی قرار داده‌اند تا او را در بین رای‌دهندگان بدنام کنند و قاضی در نیویورک احتمالا او را پس از محکومیت به اتهامات واهی روانه زندان می‌کند.

یک احتمال این است که مناظره 27 ژوئن ممکن است همه را غافلگیر کند، اگر بایدن به اندازه کافی خوب عمل کند تا یک نامزد قابل دوام باقی بماند یا حتی بدرخشد و چشم‌انداز خود را تقویت کند.

رئیس‌جمهور در گذشته فراتر از انتظارات بوده است و ترامپ معتقد است که مدیران بایدن او را با داروهای تقویت‌کننده عملکرد «آرامش می‌دهند». با انتظارات کم از بایدن، این امکان وجود دارد که رسانه‌ها او را برنده کنند.