loader image

جستجو

What is the probability of a war between Hezbollah and Israel

سان:
احتمال وقوع جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل چقدر است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «سان» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که احتمال وقوع جنگ بین حزب الله و اسرائیل چقدر است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه سان در یادداشت تازه خود نوشت:  در صورتی که درگیری‌های جاری به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شود، هزاران جنگجو از گروه‌های غرب‌آسیایی مورد حمایت ایران آماده‌اند تا در نبرد با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به تروریست‌های حزب‌الله بپیوندند.

این وضعیت از زمانی بدتر شده است که حمله هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در اوایل ماه جاری باعث کشته شدن یک فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان شد که منجر به شلیک صدها موشک و پهپادهای انفجاری توسط حزب‌الله به شمال اسرائیل شد.

مقامات اسرائیلی تهدید کرده‌اند که اگر حزب‌الله از مرز خارج نشود، به حمله نظامی در لبنان خواهد پرداخت.

جنگجویان تحت حمایت ایران از لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان در جنگ 13 ساله سوریه با هم جنگیده‌اند و به بشار اسد کمک کرده‌اند که در جنگ پیروز شود.

مقامات گروه‌های مورد حمایت ایران معتقدند که می‌توانند دوباره علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به یکدیگر بپیوندند.

«حسن نصرالله» -رهبر حزب‌الله- هفته گذشته در یک سخنرانی گفت که رهبران شبهه‌نظامی از ایران، عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورها قبلاً پیشنهاد داده‌اند که ده‌ها هزار جنگجو را برای کمک به حزب‌الله بفرستند، اما او گفت که این گروه در حال حاضر بیش از 100 هزار جنگجو دارد.

نصرالله گفت که نبرد به شکل کنونی تنها از بخشی از نیروی انسانی حزب‌الله استفاده می‌کند که اشاره آشکار به جنگنده‌های تخصصی است که موشک‌ها و پهپادها را شلیک می‌کنند.

اما در صورت وقوع یک جنگ همه‌جانبه ممکن است همه‌چیز تغییر کند. نصرالله در یک سخنرانی در سال 2017 به این احتمال اشاره کرد که در آن صورت جنگجویانی از ایران، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان «شریک» چنین جنگی خواهند بود.

«جنین هنیس-پلاسخارت» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای لبنان و ژنرال آرولدو لازارو فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز جنوبی لبنان در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «خطر اشتباه محاسباتی منجر به درگیری ناگهانی و گسترده‌تر است.»

آخرین درگیری گسترده بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حزب‌الله در تابستان سال 2006 رخ داد، زمانی که این دو در یک جنگ 34 روزه با یکدیگر جنگیدند که در آن حدود هزار و 200 نفر در لبنان و 140 نفر در اسرائیل کشته شدند.