loader image

جستجو

240607-N-EY390-1630 RED SEA (June 7, 2024) Components of the Dwight D. Eisenhower Carrier Group (IKECSG), Nimitz-class aircraft carrier USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) and Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Laboon (DDG 58) and USS Gravely (DDG 107), steam in formation with the Italian aircraft carrier ITS Cavour (CVH 550), the Carlo Bergamini-class frigate ITS Alpino (F 594), and the Horizon-class frigate FS Forbin (D 620) in the Red Sea, June 7. The IKECSG is deployed to the U.S. 5th Fleet area of operations to support maritime stability and security in the Middle East region. (Official U.S. Navy photo)

یو‌‌اس‌ان‌آی نیوز:
ناو هواپیمابر آیزنهاور در غرب‌آسیا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «یو‌‌اس‌ان‌آی نیوز» در مطلب تازه از حضور ناهواپیمابر آیزنهاور در غرب آسیا خبر داد و تاکید کرد: . این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل در چند روز گذشته طی چندین عملیات نظمی تشدید شده است

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه یواس‌ان‌ای نیوز در مطلب تازه خود به‌قلم «مونگیلیو» «لاگرون» خبر داد: ناو هواپیمابر USS Dwight D. Eisenhower (CVN-69) دریای سرخ را ترک کرده است.

در حالی که ناو USS Theodore Roosevelt (CVN-71) که در حال حاضر در اقیانوس آرام است، برای ادامه ماموریت نظامی و امنیتی حضور آمریکا در منطقه، عازم غرب‌آسیا خواهد شد.

گروه ضربتی ناو آیزنهاور امروز منطقه مورد نظر و حفاظت سنتکام را ترک کرد و قبل از بازگشت به کشور پس از بیش از هفت ماه استقرار، در راستای حمایت از تلاش‌های بازدارندگی و حفاظت نیروی نظامی منطقه‌ای آمریکا، برای مدت کوتاهی در منطقه نظر و حفاظت فرماندهی اروپا در آمریکا باقی خواهد ماند.

ناو هواپیمابر تئودور روزولت هفته آینده اقیانوس هند و اقیانوس آرام را به مقصد منطقه سنتکام ترک خواهد کرد.

در حالی که آیک و اسکورت رزمناو آن در حال حاضر در دریای مدیترانه هستند، اسکورت‌های ناوشکن اختصاص‌داده‌شده به گروه ضربتی در ناوگان پنجم آمریکا خواهند ماند.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دومین ناو قدیمی نیروی دریایی را برای سومین بار اعزام نکرده است.

از روز جمعه، این حامل بیش از هشت ماه مستقر شده بود. آیک در پنج سال گذشته بیش از هر اپراتور حفاظتی و عملیاتی دیگر که مستقر در آمریکا است، استقرار یافته است.

مشخص نیست روزولت، که در ژانویه مستقر شد، چه مدت باید در ایستگاه بماند تا اینکه توسط حامل بعدی که قرار است در منطقه فعالیت کند، خلاص شود.

ناو بعدی در ساحل شرقی که آماده خروج می‌شود، USS Harry S. Truman CVN-75 است که هنوز در مراحل اولیه کار خود در آستانه استقرار در اواخر تابستان است.

آیک در 13 اکتبر مستقر شد و به سمت دریای سرخ حرکت کرد، جایی که بخشی از پاسخ آمریکا به حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و موضع‌گیری در پرتو جنگ بین اسرائیل و حماس جزء وظایف آن بوده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل در چند روز گذشته طی چندین عملیات نظمی تشدید شده است