loader image

جستجو

How to check China's defense spending estimate

تگزاس نشنال سکیوریتی ریویو:
چگونه می‌توان تخمین هزینه‌های دفاعی چین را بررسی کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «تگزاس نشنال سکیوریتی ریویو» در یادداشت خود ضمن اشاره به اینکه  به‌زودی هزینه‌های دفاعی پکن از واشنگتن پیشی خواهد گرفت،‌به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه می‌توان تخمین هزینه‌های دفاعی چین را بررسی کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه تگزاس نشنال سکیوریتی ریویو در یادداشت خود به‌قلم «فراول» «گیلبوی» «هگینبوهام» نوشت: برآوردهای اخیر مبنی بر اینکه هزینه‌های دفاعی چین به‌زودی از آمریکا پیشی خواهد گرفت، مرتکب دو اشتباه روش شناختی شده است.

اول، آن‌ها اقلام خارج از بودجه را به بودجه دفاعی رسمی چین اضافه می‌کنند، بدون اینکه چنین دسته‌هایی را به بخش آمریکایی دفتر کل اضافه کنند.

دوم، آن‌ها نرخ‌های مبادله PPP نامناسب و اغراق‌آمیز را برای افزایش ارزش هزینه‌ها در سمت دفتر کل چین اعمال می‌کنند، PPP  یا برابری قدرت خرید، نوعی شاخص اقتصادی است که به‌عنوان تکنیکی برای تعیین ارزش پول‌های مختلف به کار می‌رود.

تحلیل‌های بهتری از  PPP به فرمول‌بندی دقیق‌تر «PPP نظامی» کمک می‌کند که نشان می‌دهد قدرت خرید دفاعی چین در حال حاضر حدود 1.4 برابر بیشتر از نرخ‌های ارز بازار است.

این بسیار کمتر از تخمینی است که به‌طور گسترده به آن اشاره شده است که بیش از دو برابر قدرت خرید نرخ ارز در بازار است.

تخمین‌هایی که به تعدیل PPP متکی هستند احتمالاً در طول زمان کمتر مرتبط می‌شوند. همانطور که چین به توسعه و ادغام با اقتصاد جهانی ادامه می‌دهد، سطح کلی قیمت آن با قیمت‌های جهانی همگرا شده است. این نشان‌دهنده تفاوت کاهشی بین نرخ ارز بازار و نرخ ارز کلی PPP برای تولید ناخالص داخلی است.

واشنگتن باید منابع کمیاب را تخصیص دهد و ارزیابی‌های نامتعادل از هزینه‌های دفاعی چین می‌تواند توانایی برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران را برای ایجاد تعادل مناسب در تلاش‌های خود تضعیف کند.

مشاهده و ارزیابی قابلیت‌های مادی واقعی، مکمل تحلیل بودجه است. شمارش ساده تسلیحات و پلتفرم‌ها بررسی برخی از تخمین‌های نگران‌کننده‌تر اخیر از هزینه‌های دفاعی چین را فراهم می‌کند.

ارائه ارزیابی دقیق‌تر از هزینه‌های دفاعی چین به این معنا نیست که آمریکا می‌تواند تهدیدی را که اکنون چین برای قدرت و نفوذ آمریکا ایجاد می‌کند، کاهش دهد یا رد کند.

بودجه به جای خروجی، ورودی‌ها را تشکیل می‌دهد. قابلیت‌هایی که آن‌ها تامین مالی می‌کنند باید در ارتباط با ماموریت‌ها، جدول زمانی و جغرافیایی که این قابلیت‌ها در آن‌ها اعمال می‌شود در نظر گرفته شود.

ارزیابی دقیق هزینه‌های دفاعی برای آمادگی و پاسخ‌های امنیتی مؤثرتر آمریکا ضروری است.

این ادعاها مبنی بر اینکه چین تقریباً به اندازه آمریکا برای دفاع هزینه می‌کند، از بحث به همان اندازه مهم در مورد چگونگی تخصیص منابع آمریکا برای حفظ مؤثرترین یا حتی بهبود مزیت‌های نظامی آمریکا  نسبت به چین منحرف می‌شود.

همان‌طور که یک تفسیر اخیر نشان می‌دهد چند سال آینده ممکن است لحظه حداکثر نوسان باشد.

آمریکا  با چالش‌های امنیتی متعدد جهانی از جمله جنگ جاری در اوکراین ناشی از تهاجم ‌تمام‌عیار روسیه در فوریه 2022 مواجه است. واشنگتن باید منابع کمیاب را تخصیص دهد و ارزیابی‌های نامتوازن از هزینه‌های دفاعی چین می‌تواند توانایی برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران را برای ایجاد تعادل مناسب تضعیف کند.

تلاش‌های آن‌ها، برآورد بیش از حد هزینه‌های نظامی چین می‌تواند واکنش‌های بیش از حد آمریکا را تشویق کند که ممکن است منافع خود را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تضعیف کند.

به‌علاوه، ارزیابی‌های نادرست می‌تواند هر دو طرف را به سمت ریسک‌های غیرضروری یا قضاوت‌های نادرست سرنوشت‌ساز سوق دهد.

به عبارت دیگر، احمقانه است که با گفتن اینکه هزینه‌های دفاعی چین تقریباً با هزینه‌های آمریکا برابری می‌کند، احمق‌ها را در چین تشویق کنیم.