loader image

جستجو

The American intelligence community's acceptance of productive artificial intelligence

دیفنس وان:
استقبال جامعه اطلاعاتی آمریکا از هوش مصنوعی مولد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «دیفنس وان» در گزارش خود از استقبال جامعه اطلاعاتی آمریکا از هوش مصنوعی مولد خبر داد و اعلام کرد: اقتصاددانان بر این باورند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند سالانه تریلیون‌ها دلار سود به اقتصاد جهانی اضافه کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه دینفس وان در گزارش تازه خود به‌قلم «فرانک کنکل» نوشت:جامعه اطلاعاتی آمریکا به اندازه سایر نقاط جهان شیفته هوش مصنوعی مولد است و شاید در بحث عمومی درباره نحوه استفاده از فناوری نوپای برای بهبود عملیات اطلاعاتی جسورتر شود.

«لاکشمی رامان» مدیر نوآوری هوش مصنوعی سیا گفت که تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد در تنظیمات طبقه‌بندی‌شده برای کمک به جستجو، کمک به نوشتن، ایده پردازی و کمک به تولید استدلال متقابل استفاده می‌کنند.

این استفاده‌های جدید از هوش مصنوعی مولد مبتنی بر قابلیت‌های موجود در سازمان‌های اطلاعاتی است که قدمت آن به بیش از یک دهه پیش می‌رسد، از جمله ترجمه، رونویسی و پردازش داده‌ها.

رامان به‌عنوان مدیر عملیاتی جمع‌آوری داده‌های منبع باز جامعه اطلاعاتی گفت که سیا به هوش مصنوعی مولد روی می‌آورد تا با «همه اخباری که در هر دقیقه از روز از سراسر جهان منتشر می‌شود، همگام شود.» ر

امان گفت که هوش مصنوعی به تحلیلگران اطلاعاتی کمک می‌کند تا حجم وسیعی از داده‌ها را بررسی کنند تا بینش‌هایی را به دست آورند که می‌تواند به سیاست‌گذاران اطلاع دهد.

اقتصاددانان بر این باورند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند سالانه تریلیون‌ها دلار سود به اقتصاد جهانی اضافه کند، اما این فناوری بدون خطر نیست.

گزارش‌های بی‌شماری به‌اصطلاح «توهمات» یا پاسخ‌های نادرست را نشان می‌دهند که توسط نرم‌افزار مولد هوش مصنوعی منتشر می‌شوند.

در تنظیمات امنیت ملی، هوش مصنوعی می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. مقامات ارشد اطلاعاتی پتانسیل این فناوری را می‌شناسند اما باید به‌طور مسئولانه خطرات آن را بسنجند.

ادل مریت، افسر ارشد اطلاعات جامعه اطلاعاتی در مصاحبه‌ای در آوریل به Nextgov/FCW گفت: «ما از دیدن فرصتی که [هوش مصنوعی مولد] دارد، هیجان‌زده هستیم؛ و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در مورد چگونگی استفاده از این فناوری جدید فکر می‌کنیم».

داریو آمودی، مدیر اجرایی شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک، گفت که هوش مصنوعی باید دموکراسی‌ها را توانمند کند و به آن‌ها اجازه دهد تا عملکرد بهتری داشته باشند و در صحنه جهانی رقابتی باقی بمانند.