loader image

جستجو

Ukraine's military achievements are coming

پولیتیکو:
دستاوردهای نظامی اوکراین در راه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «پولیتیکو» در یادداشتی با اشاره به اینکه دستاوردهای نظامی اوکراین در راه است، نوشت: اوکراین در نحوه استفاده از نیروی انسانی خود دارای چالش‌هایی است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌نشریه پلیتیکو در یادداشتی به‌قلم «ورونیکا ملکوزروفا» نوشت:  «کریستوفر کاولی» -ژنرال ارشد ناتو- در جریان مجمع امنیتی آسپن گفت، اگرچه نیروهای اوکراینی به آرامی در برخی نقاط در امتداد جبهه عقب رانده می‌شوند، استراتژی کلی نظامی این کشور استراتژی خوبی است.

اوکراینی‌ها در این چند ماه اخیر بر دفاع از آنچه در شرق دارند متمرکز شده‌اند، این ژنرال آمریکایی گفت که روسیه از استفاده آزادانه از کریمه و جنوب اوکراین برای حمله به بقیه اوکراین، حفظ دسترسی آن‌ها به دریای سیاه و تولید نیرو، محروم است.

من فکر می‌کنم که آن‌ها یک استراتژی عالی دارند. فقط موضوع پیگرد قانونی است. کاولی در سخنرانی روز پنجشنبه در کنفرانس امنیت و سیاست خارجی آمریکا افزود: «بخش کلیدی تولید نیرو است».

برای برنده شدن، یک کشور باید قادر به تولید نیرو باشد و بفهمد چگونه از مردان، آموزش و سلاح به بهترین شکل استفاده کند. او گفت که اوکراین آن بلوک‌های سازنده را در جای خود دارد.

شما باید اسلحه داشته باشید. شما باید حمایت مردم را داشته باشید، باید آن‌ها را به‌طور کامل آموزش دهید.

این ژنرال با اشاره به بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری آمریکا که در ماه آوریل پس از ماه‌ها تأخیر تصویب شد، گفت: «تجهیزات تا حد زیادی به ما بستگی دارد و من فکر می‌کنم که به‌خوبی پیش می‌رود. نیروهای اوکراینی اکنون شاهد افزایش تحویل اسلحه و مهمات هستند.»

اوکراین مسئول نیروی انسانی است و وضعیت در آنجا پس از تصویب قانون بسیج نیروها در ماه آوریل توسط پارلمان رو به بهبود است.

قانون جدید، مردان اوکراینی 25 تا 60 ساله را موظف می‌کند که در دفاتر خدمت وظیفه در اوکراین و خارج از کشور ثبت‌نام کنند.

اوکراین در نحوه استفاده از نیروی انسانی خود دارای چالش‌هایی است. گروهی از مردم وجود دارند که باید در کارخانه‌ها، مزارع و در جنگ‌های نظامی کار کنند.

این وظیفه دولت اوکراین است که بفهمد این تعادل را چگونه برقرار کند. آن‌ها اخیراً سن سربازی اجباری را افزایش داده‌اند.

دولت حتی در حال استخدام مجرمین است، اگرچه کسانی که محکومیت خود را برای جرایم جنسی، قتل دو یا چند نفر یا جنایت علیه امنیت ملی اوکراین می‌گذرانند، واجد شرایط نیستند.

رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی آنلاین در آسپن گفت که بیش از 4 میلیون اوکراینی اکنون به‌عنوان تمایل بالقوه برای خدمت ثبت‌نام کرده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که کی‌یف 14 تیپ جدید آماده دارد، اما هنوز به‌طور کامل مسلح نشده‌اند، زیرا سلاح‌های جدید هنوز به کندی وارد می‌شوند و آموزش زمان می‌برد.

در حالی که اوکراین در حال جمع‌آوری نیرو است، نیروهای خط مقدم خسته آن در حال مقابله با حملات مصمم روسیه در یک جبهه هزار کیلومتری در شرق و جنوب این کشور هستند.

اومروف گفت ارتش اوکراین با بیش از 500 هزار سرباز روسی روبرو است و کرملین در ماه‌های آینده قصد دارد این تعداد را 300 هزار نفر افزایش دهد که بخشی از آن با استخدام فعال مزدوران است.

روسیه بهای هولناکی برای مردان و تجهیزات ویران‌‌‌‌‌شده می‌پردازد، اما در پیشرفت‌های تدریجی موفق است.

اخیراً نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از روستای اوچرتاین در منطقه دونتسک شدند.

دیمیترو لیخوی، سخنگوی ارتش اوکراین، گفت که آن‌ها همچنین از کرینکی، تنها روستای اوکراینی که در ساحل شرقی رودخانه دنیپرو در منطقه خرسون نگهداری می‌شود، عقب‌نشینی کردند.

بیشتر مواضع اصلی نیروهای اوکراینی در روستای کرینکی در نتیجه آتش خصمانه شدید، ترکیبی و طولانی‌مدت دشمن به‌طور کامل تخریب شد.

لیخوی گفت که خود روستا نیز در اثر گلوله‌باران دشمن تقریباً ویران شد. او افزود که اوکراینی‌ها به حضور خود در ساحل چپ رودخانه ادامه خواهند داد.

در همان زمان، نیروهای اوکراینی موفق شدند حمله روسیه به منطقه خارکف را متوقف کنند و تعداد بمب‌های گلاید روسیه را کاهش دهند، پس از اینکه آمریکا و سایر متحدان به اوکراین اجازه دادند از سلاح‌های اهدایی برای انجام حملات محدود علیه خاک روسیه استفاده کند.

اوکراین همچنین به حمله به مواضع روسیه در کریمه ادامه می‌دهد.

روسیه آخرین عناصر ناوگان دریای سیاه خود را از سواستوپل خارج کرد که این یک پیروزی برای کارزار طولانی‌مدت پهپاد اوکراین بود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ‌‌ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر موردعلاقه مردم است. او خواستار توقف فوری خصومت‌ها شده است که مزیت روسیه را تقویت می‌کند.

آلمان، بزرگ‌ترین کمک‌کننده نظامی اروپایی اوکراین، به نظر می‌رسد کمک‌های خود را به دلیل مشکلات بودجه به نصف کاهش دهد.