loader image

جستجو

The mistake of the Biden administration about climate risks

ریل کلیر پالیسی:
اشتباه دولت بایدن در مورد «خطرات آب‌وهوایی»

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «ریل کلیر پالیسی» در مطلبی با اشاره به اشتباه دولت بایدن در مورد خطرات آب و هوایی، اعلام کرد: شواهد به دست آمده از مطالعه خود دولت بایدن در مورد خطرات آب‌وهوایی نشان می‌دهد که این خطرات ‌به‌شدت اغراق‌‌‌آمیز و بی‌اهمیت هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، موسسه ریل کلیر پالیسی در مطلبی به‌قلم «ویل هیلد» نوشت: فعالان محیط‌زیست و نهادهای سیاسی چپ‌گرا مدت‌هاست که استدلال می‌کنند که خطرات آب‌وهوایی نوعی ریسک مالی است و دائماً ایالت‌های آبی و دولت بایدن را تحت فشار قرار می‌دهند تا این موضوع را به بخش مرکزی برنامه‌های خود تبدیل کنند.

اخیراً، گروهی از این ایالت‌ها شروع به شکایت از شرکت‌های نفت و گاز در دادگاه‌های ایالتی خود کرده‌اند.

‌به‌عنوان مثال، ایالت کالیفرنیا ادعا می‌کند که شرکت‌های نفتی برای چندین دهه تبانی کرده‌اند تا انرژی پاک را در دسترس نداشته باشند.

چنین شکایت‌هایی بی‌دلیل هستند و سازمان Consumers’ Research، یک گزارش کوتاه در دادگاه عالی ارائه داد و از تلاش برای جلوگیری از سوء استفاده از دعوی که هزینه‌های مصرف‌کننده را بالا می‌برد، حمایت کرد.

با این حال، شواهد به دست آمده از مطالعه خود دولت بایدن در مورد خطرات آب‌وهوایی نشان می‌دهد که این خطرات ‌به‌شدت اغراق‌‌‌آمیز و بی‌اهمیت هستند.

 بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت بایدن، دولت او فرمان اجرایی صادر کرد و از سازمان‌های اجرایی خواست تا «ریسک مالی مرتبط با اقلیم، از جمله ریسک‌های فیزیکی و انتقالی، برای ثبات سیستم مالی آمریکا» را ارزیابی کنند.

 «یلن» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که «تغییرات آب‌وهوایی تهدیدی نوظهور و فزاینده برای ثبات مالی آمریکا است».

«جان کاکرین» استاد دانشگاه استنفورد، اظهارات «ریسک مالی مرتبط با آب‌وهوا» دولت بایدن را ‌به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که دولت هیچ تهدید جدی برای سیستم مالی نشان نداده است.

«تنظیم‌کننده‌های مالی ممکن است تنها در صورتی عمل کنند که فکر کنند ثبات مالی در خطر است»، اما «در افراطی‌ترین گمانه‌زنی‌های علمی مطلقاً هیچ چیز برای حمایت از نوع ریسکی که به تنظیم‌کنندگان مالی اجازه مداخله می‌دهد، وجود ندارد».

دولت بایدن باید استفاده از دروغ را برای حمایت از سیاست‌های سنگین خود متوقف کند و ایالت‌های آبی باید از شکایت‌های خود علیه شرکت‌های نفت و گاز صرف نظر کنند.

در غیر این صورت، نتیجه هر دو تلاش، تحمیل هزینه‌های گزاف به آمریکایی‌ها بدون هیچ سودی خواهد بود.