loader image

جستجو

جو بايدن وآراؤه حول العلاقات مع إيران

وال استریت ژورنال:
قدرت‌نمایی ‌بایدن و ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه « وال استریت ژورنال» در مطلب تازه خود به بررسی قدرت نمایی بایدن و ایران پرداخت و عنوان کرد: بایدن از استراتژی خود در غزه دست نکشیده و به فشار بر اسرائیل برای آتش بس ادامه می‌دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه وال استریت ژورنال در مطلب تازه خود به‌قلم «هیئت تحریریه» نوشت:بایدن از طرف اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای پایان دادن به جنگ در غزه، همراه با شکست حماس تحت فشار قرار گرفته است، که منجر به فعالیت‌های بیشتر دشمنان اسرائیل شده است.

در ماه‌های اخیر، بایدن تلاش کرده است تا قدرت خود را به نمایش بگذارد و دارایی‌های نظامی آمریکا را به منطقه بفرستد و ائتلاف دفاع موشکی را که در ماه آوریل ایران را دچار مشکل کرد، دوباره جمع‌آوری کرد.

او فروش تسلیحات جدید را به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اعلام کرد و جریان تسلیحات را احیا کرد.

اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها کمک می‌کنند تا حمله ایران را به تعویق بیندازند، زیرا هر تأخیر از شدت پاسخی که ایران فکر می‌کند می‌تواند از آن فرار کند، می‌کاهد.

استقرار گروه‌های ناو هواپیمابر آمریکا پس از 7 اکتبر، ‌به‌عنوان بازدارنده حزب‌الله از حمله همه‌جانبه به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شناخته می‌شود.

زمانی که رئیس‌جمهور و معاونانش اظهارات آرزویی می‌کنند و از حماس و حزب‌‌‌‌‌الله می‌خواهند که منطقی باشند، منطقه آن‌ها را به تمسخر می‌گیرد.

در عوض، آن‌ها باید به ژنرال مایکل کوریلا از سنتکام اجازه دهند پیامی بازدارنده با دارایی‌های نظامی ارسال کند.

توقف فروش و انتقال تسلیحات به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باعث شد که دشمنانش به این نتیجه برسند که دولت یهود دست از مبارزه خواهد کشید.

در کمال تعجب، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) زمانی که بایدن در نهایت دستور آزادسازی تسلیحات را صادر کرد، با ثبات ماند، تاخیرهای بوروکراتیک از بین رفت و ایران به این مساله توجه داشت. تسلیحات ارسال شده‌اند و در برنامه‌ریزی عملیاتی تفاوت ایجاد کرده‌اند.

بایدن از استراتژی خود در غزه دست نکشیده و به فشار بر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای آتش بس ادامه می‌دهد.

روز چهارشنبه، بنیامین نتانیاهو، بایدن را تحت فشار قرار داد تا امتیازات بیشتری در مرز غزه و مصر، مسیر تدارکاتی که به حماس امکان می‌دهد دوباره مسلح شود، دریافت کند.

این برای بایدن ناخوشایند است، زیرا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علناً با پیشنهاد سازش آمریکا موافقت نمود و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نتانیاهو را به خاطر آن تحسین کرد.

فشار نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) قبلاً حماس را مجبور کرده است که از درخواست خود برای موافقت دولت یهود با پایان جنگ در مرحله معامله گروگان‌ها صرف نظر کند.