loader image

جستجو

The power structure of West Asia is changing

ولی نیوز:
ساختار قدرت غرب‌آسیا در حال تغییر است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری « ولی نیوز» در گزارش تازه خود ضمن اشاره به از دست دادن اقتدار اخلاقی و اعتباری اسرائیل در سطح بین‌المللی در حمله حماس،‌ اعلام کرد: ساختار قدرت غرب‌آسیا در حال تغییر است

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری ولی‌نیوز در گزارش تازه خود به‌قلم «آرتور هولکامب» اعلام کرد: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با دوره خطرناکی مواجه است که بقای آن در خطر است؛ به دلیل اینکه درگیری‌ها در اطراف مرزهایش در حال گسترش است.

کشته ‌شدن 1 هزار و 200 اسرائیلی در حمله حماس منجر به ازدست‌دادن اقتدار اخلاقی و اعتباری در سطح بین‌الملل شده است.

خوداتکایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با حمایت تسلیحات هسته‌ای منجر به اخراج بیش از 700 هزار فلسطینی از روستاهای خود و پناهندگی اجباری در غزه شده است.

پس از جنگ 1967، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از قدرت نظامی و حمایت اقتصادی خود برای برقراری روابط پایدار با کشورهای عربی استفاده کرد.

توافق‌نامه آبراهام منجر به مذاکره عربستان درباره به رسمیت شناختن کامل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از طریق دیپلماتیک شد، اما عربستان بدون توافق قبلی آن را رد کرد.

آمریکا در سال 2023 تحریم‌هایی را علیه فروش نفت ایران به چین اعمال کرد، اما چین با دور زدن تحریم‌های آمریکا، 90 درصد نفت ایران را خریداری کرد.

روسیه یکی از خریداران عمده پهپادها و مهمات ایرانی مورد استفاده در جنگ اوکراین است.

سلاح‌های ایرانی همچنین در اختیار گروه‌های نیابتی که با اسرائیل می‌جنگند، از جمله حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها و فلسطینی‌ها ارائه می‌شود.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به مقامات ایرانی در سوریه حمله کرد که منجر به اولین ضد حمله ایران علیه اسرائیل شد. دولت بایدن نگران است که این وضعیت به یک درگیری گسترده‌تر در غرب‌آسیا تبدیل شود.

در ماه نوامبر 2022، یک ائتلاف دولتی راست افراطی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به نمایندگی از احزاب مذهبی و شهرک‌های اشغالی کرانه باختری، این ائتلاف در انتخابات پیروز شد.

اقدامات آن‌ها شامل عدم وجود کشور مستقل غیرنظامی فلسطین، شهرک‌سازی سریع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، کاهش درآمدهای مالیاتی و شهرک‌سازی در بیت‌المقدس شرقی است.

مردم فلسطین در غزه به دلیل ریشه‌کن‌شدن، شرایط اسف‌بار معیشتی و نبود مایحتاج اولیه گرسنه و بیمار هستند.

دولت آمریکا به دلیل ترس از جنگ گسترده‌تر بین ایران و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و تأثیر آن بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در کمتر از 10 هفته آینده، بر آتش‌بس در غرب‌آسیا فشار می‌آورد.

پیشنهاد دولت بایدن خواستار آتش‌بس فوری، مبادله گروگان‌های اسرائیلی با اسرای فلسطینی و طرح‌هایی برای بازسازی مسکن و زیرساخت‌ها است.

ایجاد یک کشور مستقل غیرنظامی فلسطین برای صلح پایدار ضروری تلقی می‌شود و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را ملزم می‌کند تا بر دیپلماسی بین‌المللی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان منطقه‌ای تمرکز کند.