loader image

جستجو

A Ukrainian serviceman of the attack drones battalion of the Achilles, 92nd brigade, operates a drone at his front line position, amid Russia's attack on Ukraine, near a Russian border in a Kharkiv region, Ukraine May 15, 2024. REUTERS/Inna Varenytsia

فوربز:
تغییر روش اوکراین برای مقابله با حملات پهپادی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه « فوربز» در یادداشت تازه خود با اشاره به تغییر روش اوکراین برای مقابله با حملات پهپادی، عنوان کرد: نیروی هوایی اوکراین به یک بازیگر کلیدی در مبارزه با پهپادها تبدیل شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه فوربز در یادداشت تازه خود به‌قلم «دیوید همبلینگ» نوشت: روسیه در 11 روز اول ماه سپتامبر بیش از 400 پهپاد تهاجمی «شاهد» را به اوکراین پرتاب کرده است.

میزان حملات در حال افزایش است. در ماه آگوست، در مجموع ناظر 800 حمله شاهد بودیم که بالاترین میزان در سال جاری بود.

روسیه تولید تسلیحات دوربرد خود را افزایش می‌دهد و به‌طور خاص زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار می‌دهد تا این کشور را در زمستان امسال فلج کند. در عین حال، مشخصات حمله شاهد در حال تغییر هستند تا اثربخش‌تر شوند.

اوکراین نه تنها با کارزار روبه‌رشد حملات پهپادهای دوربرد خود، بلکه با تغییر تاکتیک‌ها برای مبارزه با تهدید در حال تکامل شاهد با هر دو ابزار جنبشی و الکترونیکی، در حال مبارزه است.

شاهد-136 دارای طراحی ایرانی است و روسیه در ابتدا پهپادهای کاملی را از ایران وارد می‌کرد. بعدها قطعات پهپاد توسط ایران تأمین و در روسیه مونتاژ شد و اکنون تحت لیسانس در یک تأسیسات غول‌پیکر جدید در آلابوگا تولید می‌شوند.

شاهد-136 دارای طول بال‌های هفت فوتی بود و با سرعت 115 مایل در ساعت آرام با صدایی متمایز حرکت می‌کرد که منجر به لقب «موتور برقی» شده است.

نیروی هوایی اوکراین به یک بازیگر کلیدی در مبارزه با پهپادها تبدیل شده است.

هواپیماهای پیشرو قدیمی بسیج‌شده برای سرنگونی پهپادهاسی شناسایی ممکن است نتوانند شاهدها را بگیرند، اما انواع دیگر می‌توانند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که 3 فروند از شاهدها که در شب 11 سپتامبر به هوا پرتاب شدند، سر از روسیه درآوردند.

در ماه آگوست، حداقل 12 فروند شاهد وارد حریم هوایی بلاروس شدند که تعدادی از آن‌ها توسط جنگنده‌ها رهگیری شدند.

حداقل یک شاهد در روز 26 آگوست بر فراز قلمرو لهستان پرواز کرد. در 7 سپتامبر، رومانی در حالی که شاهد از مرز عبور می‌کرد، جنگنده‌ها را درگیر کرد.

در 9 سپتامبر مقامات لتونی تائید کردند که یک شاهد روسی در خاک آن‌ها، صدها مایل دور از اوکراین سقوط کرده است.