loader image

جستجو

Celebrity endorsement of Kamala Harris

گاردین:
حمایت افراد مشهور از کامالا هریس

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در گزارشی از حمایت افراد مشهور از کامالا هریس خبر داد و اعلام کرد:‌ سلبریتی‌ها بدون شک کلیدی برای ایجاد شور و شوق سیاسی هستند، اما تکیه بیش از حد به آن‌ها می‌تواند به‌سرعت تبدیل به یک شمشیر دولبه شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین در گزارشی به‌قلم «شمیرا ابراهیم» خبر داد: اوایل این هفته، مناظره ‌ریاست‌جمهوری بین «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق، برگزار شد.

یکی از خبرسازترین رویدادهای شب پس از پایان مناظره، زمانی رخ داد که تیلور سویفت، ستاره مشهور پاپ، در اینستاگرام از هریس حمایت کرد.

«من در انتخابات ‌ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به کامالا هریس و تیم والز رأی خواهم داد. من به هریس رأی می‌دهم زیرا او برای حقوق و مسائلی که معتقدم به یک جنگجو برای دفاع از آن‌ها نیاز است، مبارزه می‌کند.

من فکر می‌کنم او رهبری توانا و متعادل است و باور دارم اگر رهبری آرام داشته باشیم و نه پرآشوب، می‌توانیم در این کشور بسیار بیشتر پیشرفت کنیم.»

از زمان راه‌اندازی بلیت در ماه جولای، حمایت افراد مشهور به شکل کمک‌های مالی و حمایت‌ از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش یافته است.

به‌عنوان مثال، مگان تی استالیون در رالی «Hotties for Harris» کامالا هریس در آتلانتا اجرا و از او حمایت کرد.

پلیز خواننده رپ فلوریدا، حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را به فضایی برای حمایت از کارزار هریس تبدیل کرده است و از او در برابر آنچه به‌عنوان حملات زن‌ستیزانه و نژادپرستانه متصور است، دفاع می‌کند. او در یک ویدیوی اینستاگرامی در ماه آگوست گفت: «به مردانی که شبیه من هستند، دیگر از یک زن سیاه پوست نخواهید که خودش را برای شما توضیح دهد.»

افراد مشهور متخصص کارزار یا سیاست‌گذاری نیستند و اتکا به آن‌ها می‌تواند مانع از مشارکت مستقیم در مسائل شود.

یکی از نمونه‌های بارز غزه است، در حالی که نمایندگانی مانند الکساندریا اوکاسیو-کورتز، ادعا کرده‌اند که هریس فعالانه برای آتش‌بس تلاش می‌کند، اظهارات نامزد لحنی ناسازگار دارد.

هریس طی سال‌ها به حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت خود اذعان کرده است، اما در سخنرانی‌های مبارزات انتخاباتی و در مناظره اخیر، با تکرار این جمله که «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند»، لفاظی‌های آتش‌بس را تضعیف کرده است.

سلبریتی‌ها بدون شک کلیدی برای ایجاد شور و شوق سیاسی هستند، اما تکیه بیش از حد به آن‌ها می‌تواند به‌سرعت تبدیل به یک شمشیر دولبه شود.