loader image

جستجو

The imminent war between Russia and America

کامپکت مگ:
جنگ قریب‌الوقوع روسیه و آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «کامپکت مگ» در یادداشتی ضمن اشاره به اینکه اوکراین با اجازه دولت بایدن از سامانه‌های موشکی در جنگ با روسیه استفاده می‌کند، تاکید کرد کرد: این فقط حمایت معنوی یا مادی از یک دوست نیست، بلکه یک اقدام جنگی مرگبار و بدون ابهام توسط آمریکا است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه کامپکت مگ در یادداشتی به‌قلم «کریستوفر کالدول» نوشت: دولت بایدن به اوکراین اجازه استفاده از سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) را داده است.

برای اینکه به عمق خاک روسیه، به‌طور بالقوه به مسکو و شهرهای کورسک، ورونژ و روستوف بتواند حمله کند.

بریتانیا پیش از این به اوکراین اجازه داده است که از موشک‌های «طوفان سایه» برای حمله به روسیه استفاده کند.

این تحول، «ولادیمیر پوتین» را بر آن داشت تا بیانیه‌ای دقیق صادر کند که به معنای مشارکت مستقیم کشورهای ناتو، آمریکا و کشورهای اروپایی در جنگ اوکراین است.

با این حال، «کی‌یر استارمر»، نخست‌وزیر بریتانیا این اظهارات را رد کرد و گفت که پوتین می‌تواند هر زمان که بخواهد جنگ خود را با اوکراین متوقف کند.

اوکراینی‌ها در این درگیری جان خود را از دست داده‌اند، اما در چندین مقطع مهم بی‌اهمیت به نظر می‌رسند.

از سال 2022، هر بار که اوکراین دچار یک واژگونی استراتژیک جدی شده است، یک جریان خیره‌کننده را ‌به‌دنبال داشته است؛

غرق شدن گل سرسبد نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه، منفجر کردن پل کرچ در کریمه، آسیب رساندن به فرودگاه‌های نظامی روسیه در کریمه، حمله به دو پل استراتژیک بر روی رودخانه سیم و موارد دیگر.

قصد دولت بایدن برای خیانت به اوکراین در حال حاضر نامشخص است، اما توجه به این نکته مهم است که موشک‌های هدف‌گیری دقیق اوکراین می‌تواند خسارات مرگباری را به‌بار بیاورد که آن نیز منجر به اتفاقات ناخوشایندی می‌شود.

ماهیت کشنده سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش از یک سیستم اختصاصی کنترل‌شده توسط آمریکا استفاده می‌کند که مستقیما مداخله مستقیم آمریکا را نیز شامل می‌شود.

دولت بایدن ‌به‌دنبال این است که به مردم اطمینان دهد که اوکراینی‌ها باید فهرستی از اهداف ارائه کنند.

اما این فقط حمایت معنوی یا مادی از یک دوست نیست، بلکه یک اقدام جنگی مرگبار و بدون ابهام توسط آمریکا است.

این وضعیت در زمان خطرناکی اتفاق می‌افتد، زیرا بایدن به اندازه کافی برای اعلام جنگ آماده نشده است و رئیس‌جمهور از نظر ذهنی قادر به محاکمه یا مدیریت ‌کارزار ریاست‌جمهوری خودش نیز نیست.