loader image

جستجو

Rejecting Harris's claim that American soldiers are not present in war zones

فاکس نیوز:
رد ادعای هریس مبنی بر عدم حضور سربازان آمریکایی در مناطق جنگی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری « فاکس نیوز» در گزارش تازه خود از رد ادعای هریس مبنی بر عدم حضور سربازان آمریکایی در مناطق جنگی، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری فاکس نیز در گزارش تازه خود به‌قلم «پیتر ایتکن» نوشت:  هریس در جریان مناظره ‌ریاست‌جمهوری در شبکه ABC گفت: «تا امروز، هیچ یک از اعضای ارتش آمریکا وجود ندارد که در یک منطقه جنگی در سراسر جهان، برای اولین بار در این قرن، در حال انجام وظیفه باشد».

پنتاگون به فاکس نیوز گفت که اعضا در مکان‌های خطرناک مختلفی مستقر هستند، اما خاطرنشان کرد که این استقرار توسط قوه مجریه انجام می‌شود و نه به دلیل جنگ‌های اعلام‌شده توسط کنگره.

یک مقام دفاعی گفت: «یک جنبه از خدمت نظامی شامل خدمت در مکان‌هایی است که ممکن است اقدامات خصمانه رخ دهد. آن مکان‌ها با دستور اجرایی و/یا وزیر دفاع تعیین شده‌اند».

پنتاگون در مورد اینکه آیا نیروهای نظامی در کشورهایی مانند سوریه، اردن یا عراق یا سایر پایگاه‌های غرب‌آسیا در 10 ماه گذشته دستمزد دریافت کرده‌اند، به دلیل حمایت ایران از گروه‌های نیابتی از جمله حوثی‌ها و حزب‌الله، توضیحی نداد.

نظامیانی که در لبنان خدمت می‌کنند از سال 1983 واجد شرایط دریافت دستمزد بوده‌اند، در حالی که آن‌هایی که در سوریه هستند به ترتیب از سال 2003 و 2014 برای نبرد زمینی و هوایی واجد شرایط هستند.

عراق از سال 1990 ‌به‌عنوان یک منطقه واجد شرایط باقی مانده است.

رابرت گرین وی، کهنه سرباز نیروهای ویژه آمریکا و مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی (NSC) در دوران دولت ترامپ، خاطرنشان کرد که آمریکا از زمان جنگ ‌خلیج‌فارس در سال 1991 به‌طور «مستمر» نیروها را در مناطق جنگی مستقر کرده است.

واشنگتن پست گزارش داد که آمریکا تقریباً 2500 سرباز تنها در عراق دارد، اگرچه مقامات عراقی در این هفته فاش کردند که یک طرح آزمایشی برای خروج بیشتر نیروهای آمریکا تا سال 2025 و باقی ماندن نیروهای خود در نظر گرفته‌اند.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق طی یک حضور در تلویزیون گفت: «مرحله اول امسال آغاز می‌شود و تا سال 2025 ادامه خواهد داشت، در حالی که مرحله دوم در سال 2026 به پایان می‌رسد».