loader image

جستجو

Is China preparing to attack Japan

هیل:
چین برای حمله به ژاپن آماده می‌شود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «هیل» در یادداشت تازه خود با اشاره به اینکه ژاپن میزبان اکثریت نیروی دریایی و دریایی متفقین است،‌به بررسی این سوال پرداخت که چین برای حمله به ژاپن آماده است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه هیل در یادداشت تازه خود به‌قلم «دن بلومنتال» نوشت: چین ممکن است در حال تدارک یک حمله غافل‌گیرکننده علیه ژاپن باشد.

این عملیات شامل یک رگبار موشکی عظیم علیه تمامی تأسیسات نظامی اصلی آمریکا و ژاپن در مجمع‌الجزایر خواهد بود.

منطق چنین کارزاری ساده است. برای به حداکثر رساندن اثربخشی یک عملیات پیچیده آبی خاکی برای فتح تایوان، ارتش آزادی‌بخش خلق چین [PLA] باید برتری هوایی و دریایی را در اطراف جزیره برقرار کند.

ژاپن میزبان اکثریت نیروی دریایی و دریایی متفقین است؛ اما آیا شی جین پینگ، رهبر چین، برای بهبود شانس موفقیت برنامه‌های عملیاتی خود، مسئولیت آغاز یک جنگ جهانی سوم را بر عهده می‌گیرد؟

دکترین ارتش آزادی‌بخش خلق بر یک حمله ناتوان‌‌کننده پیشگیرانه برای باز کردن راه برای تهاجم گسترده به تایوان تأکید می‌کند.

در چنین سناریویی، ارتش آزادی‌بخش خلق صدها هزار نیروی متجاوز را با کشتی‌های دریایی و کشتی‌های غیرنظامی دو منظوره از تنگه عبور خواهد داد.

حمله پیشگیرانه چین علیه نیروی هوایی و دریایی آمریکا و متحدانش، برتری هوایی و دریایی را برای چین فراهم می‌کند که چنین عملیات آبی خاکی عظیم و پیچیده‌ای نیاز دارد.

در واقع، از نظر تاریخی، هیچ عملیات آبی خاکی مدرن بدون خنثی کردن نیروی دریایی و نیروی هوایی دشمن توسط مهاجم موفقیت‌آمیز نبوده است.

کشورهایی از کره جنوبی تا سنگاپور که اگر چین حمله خود را به تایوان محدود کند، احتمالاً بی‌طرف خواهند ماند، اگر چین به ژاپن حمله کند، تقریباً ‌به‌طور قطع وارد مبارزه خواهند شد.

افکار عمومی جهانی ‌به‌شدت علیه چین معطوف خواهد شد، زیرا ویدئوهایی از موشک‌های ارتش آزادی‌بخش خلق منتشر می‌شود که ویرانی‌های غیرقابل‌توجیهی را در خاک ژاپن و دارایی‌های آمریکا ایجاد می‌کنند.

البته، آمریکا و ژاپن باید وسوسه چین برای حمله پیشگیرانه را از بین ببرند.

آن‌ها باید پایگاه‌ها و دفاع بندری را سخت‌تر کنند، نیروهای آمریکا و متحدانش را در جزایر ژاپن و فیلیپین پراکنده و پدافند هوایی و موشکی مشترک را تقویت کنند؛

اما توکیو و واشنگتن نیز باید خود را برای شکست دادن کارزارهای جنگ ترکیبی تشدید‌شده که برای شکستن اراده متحدان طراحی شده و در عین حال از یک جنگ فاجعه‌بار اجتناب می‌کنند، آماده کنند.