loader image

جستجو

FILE PHOTO: An oil and gas drilling platform stands offshore in the Gulf of Mexico in Dauphin Island, Alabama, U.S., October 5, 2013.  REUTERS/Steve Nesius/File Photo

فایننشال تایمز:
افزایش قیمت نفت با حمله موشکی ایران به اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه « فایننشال تایمز» در مطلب تازه خود با اشاره به افزایش قیمت نفت با حمله موشکی ایران به اسرائیل، عنوان کرد: پس‌ازآنکه این حمله  با کمترین خسارت گزارش شد، بهای نفت از بالاترین سطح روزانه خود عقب‌نشینی کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین، روزنامه فایننشال تایمز در مطلب تازه خود به‌قلم «آماندا چو» «جیمی اسمیت» نوشت: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از شلیک موشک‌های ایران به سوی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) افزایش یافت و غرب‌آسیا را به جنگ ‌‌‌تمام‌عیار منطقه‌ای نزدیک‌تر کرد که نگرانی معامله‌گران می‌تواند عرضه انرژی به بازار جهانی را مختل کند.

نفت خام برنت، در معاملات روز سه شنبه با 5 درصد افزایش به 75 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 5 درصد افزایش به 71 دلار و 84 سنت در هر بشکه رسید.

‌‌‌تحلیل‌گران نسبت به اختلال احتمالی در صادرات انرژی در صورت گسترش خشونت‌ها در غرب‌آسیا هشدار دادند و گفتند که زیرساخت‌های انرژی در سراسر منطقه‌ای که حدود یک سوم تولید جهانی نفت را به خود اختصاص می‌دهد، ممکن است در خطر باشد.

«باب مک‌نالین بنیانگذار گروه انرژی راپیدان و مشاور سابق جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید: «ایران در راهبردی‌ترین منطقه انرژی جهان، تأسیسات تولید نفت و گاز و نقاط مسدودکننده ترانزیت ایستاده است».

وی افزود: «بنابراین، زمانی که ایران درگیر جنگ با همسایگان خود است، شما باید ریسک اختلال ژئوپلیتیکی را به‌ویژه زمانی که صحبت از اسرائیل به میان می‌آید، بپردازید.»

ایران، یکی از اعضای اوپک که حدود 1.7 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند، روز سه شنبه به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نسبت به حملات «ویرانگر» بیشتر در صورت پاسخ به رگبار موشکی هشدار داد.

پیشتر در روز سه شنبه، آمریکا اعلام کرد که در حال آماده‌سازی برای دفاع از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

واشنگتن قبلاً به‌منظور جلوگیری از تشدید بیشتر، دستور اعزام نیروهای بیشتری به منطقه را صادر کرده است.

آمریکا همچنین در ماه‌های اخیر به اهدافی در یمن، عراق و سوریه حمله کرده است.

پس‌ازآنکه حمله ایران به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با کمترین خسارت گزارش شد، بهای نفت از بالاترین سطح روزانه خود عقب‌نشینی کرد و برنت روز سه شنبه با 2.5 درصد افزایش به 73 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید.

بیل فارن پرایس، ناظر کهنه کار بازار نفت و پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات انرژی آکسفورد، گفت: «این تشدید جدید، جدی است و جهش نفت را توجیه می‌کند».