loader image

جستجو

Production of a nuclear warhead with the first plutonium pit after 35 years in America

اینترستینگ اینجینیرینگ:
تولید کلاهک هسته‌ای با اولین گودال پلوتونیومی پس از 35 سال در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «اینترستینگ اینجینیرینگ» در گزارشی از تولید کلاهک هسته‌ای با اولین گودال پلوتونیومی پس از 35 سال در آمریکا، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه اینترستینگ اینجینیرینگ در گزارشی به‌قلم « کاپیل کژال» خبر داد:اداره ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا (NNSA) اخیراً تولید موفقیت‌آمیز اولین واحد تولید (FPU) یک گودال پلوتونیوم برای برنامه اصلاح W87-1 را تایید کرده است.

کلاهک W87-1 جایگزین کلاهک قدیمی W78 خواهد شد و تضمین می‌کند که موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) از سه‌گانه هسته‌ای ایمن، مطمئن و مؤثر باقی می‌ماند.

گودال پلوتونیوم بخشی ضروری از کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا است.

تولید اخیر گودال نشان‌دهنده آغاز مجدد رسمی تولید کلاهک هسته‌ای در آمریکا است.

NNSA در حال حاضر در حال کار بر روی ایجاد مجدد قابلیت تولید چاله‌های پلوتونیوم با حداقل نرخ 80 گودال در سال است.

 تولید گودال‌ها در سال 1989 متوقف شد و NNSA در حال حاضر در حال کار بر روی بازسازی قابلیت‌های تولیدی است که پس از جنگ سرد در شرکت امنیت هسته‌ای بدتر شده بود.

این یک دستاورد مهم برای نوسازی انبار تسلیحات هسته‌ای آمریکا برای رسیدن به FPU گودال W87-1 است.

کلاهک W87-1 برای پشتیبانی از  Sentinel ICBMوزارت دفاع طراحی‌شده است که قرار است به یکی از اجزای حیاتی بازدارندگی هسته‌ای زمینی کشور تبدیل شود. Sentinel ICBM جایگزین ICBM‌های قدیمی Minuteman خواهد شد.

هسته پلوتونیومی اولیه با تأییدیه کامل برای کلاهک هسته‌ای W87-1 به‌طور رسمی برای استقرار در انبار هسته‌ای آمریکا در بالاترین سطح کیفی معروف به «ذخایر جنگی» تایید شده است.

کارشناسان سازمان‌های مختلف، مانند آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، آزمایشگاه ملی لوس آلاموس (LANL)، پردیس امنیت ملی کانزاس سیتی (KCNSC) و سایت امنیت ملی نوادا، به مدت هشت سال با NNSA همکاری نزدیک داشتند.

ساخت چاله‌های پلوتونیوم در LANL به پایان رسید و آزمایشگاه لیورمور مسئول طراحی گودال و KCNSC مسئول تولید اجزای غیرهسته‌ای بود.

دکتر «ماروین آدامز» معاون مدیر برنامه‌های دفاعی گفت: «این تلاش پیچیده که توسط شرکای ما انجام شد، گام مهمی در مسیر ما برای بازسازی و نوسازی توانایی NNSA برای تولید گودال‌های پلوتونیوم در مقادیر موردنیاز برای پشتیبانی از الزامات نظامی تعیین‌شده توسط وزارت دفاع است».

برای اطمینان از قابلیت ذخایر هسته‌ای، حفظ تولید مداوم چاله‌های پلوتونیوم و داشتن قابلیت‌های تجربی قوی برای مطالعه خواص پلوتونیوم بسیار مهم است.

فعالیت‌ها در LANL برای دستیابی به ظرفیت هدف تولید 30 گودال در سال ادامه دارد.

نصب تجهیزات و سایر پیشرفت‌های تسهیلات، قابلیت تولید را افزایش می‌دهد و خروجی مطمئن‌تری را تضمین می‌کند.