loader image

جستجو

The uncertain future of the Russian army

نشنال اینترست:
آینده نامشخص ارتش روسیه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در مطلب تازه خود با اشاره به آینده نامشخص ارتش روسیه، عنوان کرد: اگر جنگ به دلیل فروپاشی ارتش روسیه مانند سال 1917 پایان یابد، شکل ارتش و خود روسیه بسیار وخیم خواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در مطلب تازه خود به‌قلم «مارک کتز» نوشت: ارتش روسیه پس از اوکراین ممکن است از نظر تعداد قوا به اندازه کنونی باقی نماند.

ارتش روسیه پس از پایان جنگ در چه شکلی خواهد بود؟ البته ‌به‌شدت به چگونگی پایان جنگ بستگی دارد.

اگر جنگ به دلیل فروپاشی ارتش روسیه مانند سال 1917 پایان یابد، شکل ارتش و خود روسیه بسیار وخیم خواهد بود.

با این حال، در حالی که نمی‌توان آن را رد کرد، این سناریو محتمل به نظر نمی‌رسد.

به نظر می‌رسد راه‌های بسیار محتمل‌تر برای پایان جنگ یا حتی آتش‌بس است که در آن روسیه کنترل سرزمین اوکراین را که اکنون اشغال کرده است حفظ می‌کند، یا اینکه اوکراین موافقت می‌کند که حتی بیشتر از آنچه که در اختیار دارد، تسلیم شود و امتیازات دیگری به مسکو بدهد.

اما هرچقدر هم که ارتش روسیه پس از اوکراین قدرتمند باشد، عوامل متعددی ممکن است ظاهر شوند که ممکن است اندازه و حتی توانایی آن را محدود یا حتی کاهش دهند.

یکی ‌اینکه ارتش قدرتمند روسیه که در جنگ شرکت نمی‌کند، چیزی است که پوتین ممکن است از آن بیم داشته باشد که بتواند توجه خود را به محدود کردن گزینه‌های خود یا حتی سرنگونی او معطوف کند.

در حالی که افسران روسی که در اوکراین جنگیدند ‌به‌سختی مخالف هستند، ممکن است ‌به‌دنبال اصلاح استراتژی و تاکتیک ارتش روسیه برای جلوگیری از رویکرد حمله جمعی با تلفات زیاد باشند که پوتین مایل بود با آن مقابله کند.

با این حال، پوتین ممکن است هرگونه جنبش اصلاحات نظامی را ‌به‌عنوان انتقاد ضمنی از رهبری خود ببیند و بنابراین ممکن است بخواهد توانمندترین افسران ارتش روسیه را از پست‌های فرماندهی خارج کند، یا به سمتی که کمتر قادر به تهدید او باشند یا بازنشسته شوند، بفرستد.

با این حال، بی‌احترامی به افسران روسی که برای او در اوکراین جنگیدند، ممکن است مخالفت‌هایی را با او در ارتش روسیه ایجاد کند که پوتین ‌به‌دنبال جلوگیری از آن است.

چه پوتین ثابت کند که این پارانوئید است یا نه سربازان عادی انتظار دارند که پس از پایان جنگ، از خدمت سربازی برکنار شوند.

خانواده‌های‌شان نیز از آن‌ها انتظار خواهند داشت. علاوه بر این، صدها هزار سرباز مجروح روسی که از جنگ جان سالم به در بردند، کاملاً قابل درک است که ممکن است انتظار داشته باشند که دولت روسیه منابع خود را صرف مراقبت از آن‌ها کند.