loader image

جستجو

Loyalty in Trump's Republicanism

وانیتی فیر:
وفاداری در جمهوری‌خواهی ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «وانیتی فیر» در مقاله تازه خود به بررسی وفاداری در جمهوری خواهی ترامپ پرداخت و عنوان کرد: هر چه دروغ‌ها بیشتر حقیقت را تخریب کنند، جمهوری‌خواهان باید بیشتر به آن بپردازند، که دروغگویی را به آزمونی برای جمهوری‌خواهان تبدیل کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ «مولی جونگ فست» در مقاله تازه خود را در نشریه وانیتی فیر منتشر کرد که در آن آمده است: «دونالد ترامپ» که در سال 2016 ‌به‌عنوان یک نامزد و به مدت چهار سال ‌به‌عنوان رئیس‌جمهور ثابت کرد عمیقاً ناصادق است، در حالی که تلاش می‌کند به کاخ سفید بازگردد، دروغ می‌گوید. ‌به‌عنوان مثال، هفته گذشته او ادعای تایید جعلی از «جیمی دیمون» مدیر عامل JP Morgan Chase کرد.

وقتی ترامپ بر این ادعا تاکید کرد، گفت: «من چیزی در مورد آن نمی‌دانم» و یکی از اعضای ستادش را مقصر دانست.

اما روشی که بقیه اعضای حزب جمهوری‌خواه در نمایش غیرواقعی ترامپ مشترک شده‌اند ‌به‌سرعت در حال تبدیل شدن به نوعی اختلال روانی توده‌ای است.

برخلاف سال 2016، زمانی که ترامپ یک فرد پرت بود، اکنون کل حزب جمهوری‌خواه را کنترل می‌کند. حتی ممکن است بگویید که ترامپ، که عروسش رئیس مشترک RNC است و پسرش اساساً نامزد معاونت ریاست‌جمهوری او را انتخاب کرده است حزب جمهوری‌خواه است، به نوعی مانند بورجیاها بدون وابستگی مذهبی است.

ترامپ البته تنها کسی نیست که در اکوسیستم اطلاعات نادرست و نادرست ساخته خودش ساکن است.

همکار او، ونس هنگام بررسی واقعیت توسط مارگارت برنان از شبکه سی‌بی‌اس در جریان مناظره معاون رئیس‌جمهور، غر زد: «قوانین این بود که شما حقایق را بررسی نمی‌کنید.

مقابل کامالا هریس سناتورهایی مانند مارکو روبیو هستند که اخیراً اداره آمار کار غیرحزبی را به اخبار جعلی متهم کرد و در ایکس نوشت: «امروز یک شغل جعلی دیگر از دولت بایدن هریس گزارش شد.»

و پس از آن، بازرگانان تجاری مانند ایلان ماسک وجود دارند که تعدادی از ادعاهای بی اساس ترامپ را طوطی وار تکرار کرده است و در این آخر هفته در مسیر مبارزات انتخاباتی به رئیس‌جمهور سابق پیوست.

در دنیایی که هر چیزی از روایت MAGA پشتیبانی نمی‌کند «جعلی» تلقی می‌شود، جایی برای حقایق ناخوشایند وجود ندارد یا حتی حقایقی برای MAGA مصداق ندارند.

در واقع، گفتن ساده حقیقت نشانه بی وفایی در حزب جمهوری‌خواه ترامپ است، جایی که واقعیت توسط افسانه‌های ترامپ تخریب و بازسازی شده است.

هر چه دروغ‌ها بیشتر حقیقت را تخریب کنند، جمهوری‌خواهان باید بیشتر به آن بپردازند، که دروغگویی را به آزمونی برای جمهوری‌خواهان تبدیل کرده است. ‌

به‌عنوان مثال، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان را در نظر بگیرید، که اخیراً توسط جورج استفانوپولوس از شبکه ABC پرسیده شد: «آیا می‌توانید به صراحت بگویید که جو بایدن در انتخابات 2020 پیروز شد و ترامپ شکست خورد؟»

این یک سوال بله یا خیر است، اما جانسون از پاسخ دادن به آن خودداری کرد و گفت که این یک «بازی گوچا» است.

در هفته گذشته، زمانی که ترامپ از طوفان هلن که بخش‌هایی از جورجیا، کارولینای شمالی و فراتر از آن را ویران کرد و منجر به کشته شدن بیش از 230 نفر شد، برای تبلیغ بدنامی دیگر علیه مخالفانش، به پایین‌ترین حد خود رسید.

« برایان کمپ» فرماندار جورجیا، «او با [بایدن] تماس می‌گرفت» و «نمی‌توانست او را بگیرد»، گویی بایدن در میان این فاجعه انگشتانش را چرخانده است.

با این وجود، ترامپ و متحدانش، از جمله ماسک، بقیه هفته را صرف انتشار اخبار نادرست درباره واکنش طوفان کردند.

تعداد کمی از ادعاهای بی‌اساس نگران‌کننده‌تر از ادعایی بود که ترامپ درباره مهاجران و هریس مطرح کرد: «کامالا تمام پول خود را از FEMA یعنی میلیاردها دلار، صرف مسکن برای مهاجران غیرقانونی کرد، که بسیاری از آن‌ها نباید در کشور ما باشند».

میشیگان، پیشنهاد می‌کند که هریس به دلایل سیاسی کمک‌های بلایای طبیعی را تغییر داده است.

«آن‌ها پول FEMA را دزدیدند، همان‌طور که از بانک دزدیدند، بنابراین می‌توانند آن را به مهاجران غیرقانونی خود بدهند که می‌خواهند در این فصل به آن‌ها رای بدهند.»

همان‌طور که کاخ سفید اعلام کرد، این یک دروغ بود، اما این دروغی است که ترامپ در جمعه گذشته حداقل دو بار به تکرار آن ادامه داد، به‌رغم اینکه قبلاً کاملاً افشا شده بود.

طنز بزرگ اینجاست که این هریس نیست بلکه ترامپ است که در این کار مقصر است.

به گزارش واشنگتن پست، «در سال 2019، دولت ترامپ، در اواسط فصل طوفان، به کنگره گفت که 271 میلیون دلار از برنامه‌های DHS، از جمله 155 میلیون دلار از صندوق بلایای طبیعی، برای پرداخت فضای بازداشت مهاجران و دادگاه موقت دریافت می‌کند.»

در واقع، همان‌طور که قبلاً در این چرخه اشاره کردم، ترامپ مکرراً دموکرات‌ها را به انجام کارهایی متهم کرده است که او واقعاً انجام داده است.

باز هم دروغ گفتن ترامپ چیز جدیدی نیست. اما حجم انبوه دروغ‌های او و روشی که ‌به‌طور سیستماتیک توسط اعضای اصلی حزب جمهوری‌خواه تأیید می‌شوند، پایه را به این واقعیت تبدیل کرده است که تشکیلات سیاسی دموکرات کاملاً شرور و حزبی است.

اما واقعیت خسته‌کننده‌تر است، دولت فدرال عمدتاً توسط کارمندان دولتی غیرحزبی کار می‌کند، و در عوض، پروژه 2025 است که آن را به چیزی شرورانه و حزبی تغییر می‌دهد.

در حالی که طوفان دیگری به سمت فلوریدا در حال حرکت است، باید تعجب کرد که عواقب غیرواقعی بودن حزب جمهوری‌خواه در روزهای آینده چقدر مرگبار خواهد بود.