loader image

جستجو

Can Program F save America

امریکن کانزروتیو:
«برنامه F» می‌تواند آمریکا را نجات دهد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «امریکن کانزروتیو» در مطلبی ضمن اشاره به فرمان اجرایی ترامپ در طول دولت اول،‌ به بررسی این سوال پرداخت که «برنامه F» می‌تواند آمریکا را نجات دهد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش                        ،‌ نشریه امریکن کانزروتیو در مطلبی به‌قلم «پیتر ون بورن» نوشت:‌ در اکتبر 2020، در طول دولت اول، ترامپ فرمان اجرایی را صادر کرد که بر اساس آن، حفاظت از اخراج بسیاری از کارمندان دولتی سلب می‌شد.

این تلاش به عنوان «برنامه F» نامیده می‌شود زیرا این نام طبقه‌بندی استخدامی جدید بود که دستور اجرایی ایجاد کرد (برنامه‌های A-E قبلاً وجود داشتند.)

اساساً سه دسته از کارمندان دولت فدرال وجود دارند. منصوبین سیاسی وجود دارند، 7 هزار نفر از آن‌ها که همگی در «Plum Book» ذکر شده‌اند که به خواست رئیس‌جمهور («به میل خود») خدمت می‌کنند و با هر دولت تغییر می‌کنند.

این‌ها ممکن است شامل وزیر امور خارجه و همچنین رئیس یک هیئت آبی مبهم باشند که به پروژه فراموش شده فدرال متصل است.

آن‌ها به عنوان حمایت یا برای اطمینان از اینکه رئیس‌جمهور افراد خاص خود را در مشاغل «کلیدی» دارد، افرادی که وفادارانه از دستور کار و ابتکارات او حمایت می‌کنند؛ تیم او تا زمانی که آن‌ها را اخراج کند یا رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود، ارائه می‌شود.

در مرحله بعدی کارمندانی هستند که منصوب نشده‌اند و کارمند دولتی نیستند.

بارزترین دسته نظامیان یونیفرم پوش هستند. رئیس‌جمهور در زمان تصدی پست، ژنرال‌ها و سرجوخه‌های جدیدی را منصوب نمی‌کند.

این دسته همچنین شامل سرویس خارجی وزارت امور خارجه و دیپلمات‌های شغلی می‌شود.

بزرگترین دسته از کارمندان فدرال، کارمندان دولت هستند، به اصطلاح رده‌بندی دولت، به معنای واقعی کلمه 2 میلیون نفر از آن‌ها که 60 درصد آن‌ها برای وزارت دفاع، امور کهنه سربازان و امنیت داخلی کار می‌کنند.

کارمندان دولتی توسط سیستم خدمات مدنی 150 ساله مبتنی بر شایستگی ایجاد شدند که اولین بار توسط قانون پندلتون در سال 1883 ایجاد شد که به غنایم و سیستم حمایتی که به‌خوبی توسعه یافته بود، پایان داد.

یکی از مقامات ترامپ که بر روی برنامه F کار می‌کرد تخمین زد که این برنامه می‌تواند برای حدود 50 هزار نیروی فدرال اعمال شود.

برخی از متحدان ترامپ فکر می‌کنند که اخراج کارکنان در جایی نزدیک به این تعداد ضروری نیست، زیرا اخراج چند نفر «تغییر رفتار» مورد نظر را ایجاد می‌کند؛

اما اظهارات و اقدامات دیگر مقامات سابق ترامپ باعث شد که یک استاد به این نتیجه برسد که رقم 50 هزار «احتمالاً یک کف است تا سقف».

مدیران سابق فدرال هشدار می‌دهند که برنامه F و تبدیل ده‌ها هزار کارمند فدرال به منصوبان سیاسی به میل خود می‌تواند به وضعیت امنیتی کشور آسیب برساند.

دیگران می‌گویند که این به تلاش‌های فدرال برای استخدام آسیب می‌زند. این تغییر نه‌تنها مانع کارایی دولت می‌شود، بلکه برای مردم آمریکا نیز فاجعه‌بار خواهد بود و دانش نهادی، تخصص و تداوم دولت فدرال را از بین می‌برد.

سناتور گری پیترز، رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا، گفت: «این امر خدمات را کاهش می‌دهد، ما را برای هنگام وقوع فاجعه کمتر آماده می‌کند و اعتماد عمومی به دولت را از بین می‌برد».