loader image

جستجو

شینهوا:
افزایش موارد تیراندازی‌های اشتباهی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «شینهوا» در گزارش تازه خود از افزایش موارد تیراندازی‌های اشتباهی در آمریکا خبر داد و اعلام کرد: حدود 37 درصد از آسیب‌های ناشی از تیراندازی در آمریکا نتیجه همین تیراندازی‌های اشتباهی است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌خبرگزاری شینهوا در گزارش تازه خود خبر داد:  مرکز پژوهش درباره پیشگیری از خشونت‌های مسلحانه در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تیراندازی‌های مبتنی بر خطا در آمریکا همچنان رو به افزایش است.

تیراندازی‌های اشتباهی در آمریکا معمولا در مواردی رخ می‌دهند که کودکان، اسلحه‌ای را پیدا کرده و به اشتباه از آن شلیک می‌کنند یا در مواردی که گلوله‌های سرگردان به خانه‌ها و خودروها اصابت می‌کنند.

حدود 37 درصد از آسیب‌های ناشی از تیراندازی در آمریکا نتیجه همین تیراندازی‌های اشتباهی است.

«جاش هورویتز» -یکی از مدیران مرکز تحقیقات- ارائه راه‌حل برای جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه در دانشگاه جانز هاپکینز، می‌گوید: ما در حال حاضر در کشوری زندگی می‌کنیم که خشونت با اسلحه با بهره‌برداری از ترس‌ها، فرهنگ و قوانینی که اجازه چنین کاری را می‌دهند، عادی شده است.

تیراندازهای اشتباهی در آمریکا از دهه پیش تاکنون وجود داشته است، اما این تیراندازی‌ها همچنان توجه رسانه‌ها و جامعه را تا به امروز به خود جلب کرده است.

بر اساس این گزارش، از دهه‌ها پیش تاکنون قتل مردم عادی به دلیل اشتباه عواقب غم‌انگیزی در سراسر آمریکا داشته است. این حوادث هر وقت رخ می‌دهند جرقه‌هایی را برای کنترل شدیدتر اسلحه، زیر سوال بردن انگیزه‌های نژادپرستانه آن‌ها و درخواست برای وضع قوانین سختگیرانه‌تر به‌منظور محافظت از مردم بی‌گناه در برابر مالکان مسلح ایجاد می‌کند.

راه‌حل‌ها همچنان به‌سختی یافت می‌شوند. چیز کمی تغییر کرده است و کشته شدن برخی افراد تنها به این دلیل که در مکان و زمان نامناسبی قرار گرفته است، همچنان عناوین نخست روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ارتباط جمعی را به خود اختصاص می‌دهد

. نمونه بارز آن حوادثی است که در میسوری، نیویورک و تگزاس در هفته گذشته رخ دادند.