loader image

جستجو

Maduro's readiness to resume relations with America

فرانس 24:
آمادگی مادورو برای ازسرگیری روابط با آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «فرانس 24» در گزارش تازه خود با اشاره به مصاحبه رییس جمهور ونزوئلا، از آمادگی مادور برای از سرگیری روابط آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری فرانس 24 در گزارش تازه خود عنوان کرد: «نیکلاس مادورو» -رئیس‌جمهور ونزوئلا- در مصاحبه‌ای گفت: ونزوئلا برای حرکت به سوی فرآیند عادی‌سازی روابط دیپلماتیک، کنسولی و سیاسی با این دولت آمریکا و دولت‌هایی که متعاقبا روی کار خواهند آمد، کاملا آماده است.

دولت مادورو روابط خود را در سال 2019 با آمریکا، در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ قطع کرد.

دولت ترامپ، خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به‌عنوان کفیل ریاست‌جمهوری به رسمیت شناخت.

واشنگتن در تلاش برای برکناری مادورو، مجموعه‌ای از تحریم‌ها از جمله تحریم نفت را علیه ونزوئلا در نظر گرفت.

اگرچه «جو بایدن» -رئیس‌جمهور کنونی آمریکا- همچنان مادورو را به‌عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا رسما به رسمیت نمی‌شناسد و انتخاب او به‌عنوان رییس‌جمهور در سال 2018 را تقلبی می‌داند، ولی بحران نفتی ایجاد شده در اثر جنگ در اوکراین، به گرم شدن روابط میان واشنگتن و کاراکاس منجر شده است.

کاخ سفید در سال 2022 نمایندگانی برای گفت‌و‌گو‌‌ به کاراکاس اعزام کرد و بعد از پیشرفت در گفت‌و‌گو‌‌های صلح میان قدرت حاکم و مخالفان در این کشور آمریکای لاتین، بویژه مجوز فعالیت شرکت نفتی شورون را در این کشور برای 6 ماه آینده صادر کرد.

مادورو در مصاحبه خود افزود: ما برای گفت‌و‌گو‌‌ در بالاترین سطوح و برقراری روابط همراه با احترام آماده هستیم و امیدوارم پرتوی از نور به آمریکای شمالی برسد تا ورق را برگرداند، سیاست‌های افراط‌گرایانه را کنار بگذارد و به سیاست‌های عملگرایانه‌تر در قبال ونزوئلا برسد.