loader image

جستجو

America will not leave the region

ایندیپندنت:
آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی به‌نقل از مقام ارشد دولت بایدن نوشت:‌  منافع ایالات متحده با موفقیت‌ها در غرب آسیا در هم تنیده است و قرار نیست آمریکا از منطقه خارج شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت:  در میانه خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، یک مقام ارشد دستگاه دیپلماسی دولت جو بایدن، گفت که آمریکا قرار نیست از غرب آسیا خارج شود.

به‌گفته این مقام دولتی، اگر آمریکا از منطقه خارج شود، این اقدام فرصتی برای چین و روسیه و حکومت ایران به‌‌شمار می‌‌آید تا از خلأ به‌وجود آمده، در راستای اهداف خود استفاده کنند.

به‌گفته جن گاویتو، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق، «منافع ایالات متحده با موفقیت‌ها در غرب آسیا در هم تنیده است.»

شبکه خبری العربیه روز سه‌شنبه در گزارش به‌نقل از این مقام آمریکایی نوشت: واشنگتن درک می‌کند که ایران متحد «بسیار مهمی» برای عراق به‌شمار می‌‌رود.

با این حال، شبهه‌نظامیان وابسته به‌حکومت ایران در عراق نمی‌توانند ادعا کنند بخشی از دستگاه‌های امنیتی عراق‌اند؛ اما تحت فرماندهی دولت این کشور قرار ندارند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در نشست «شورای آتلانتیک» با اشاره به کشته شدن مهسا امینی و اعتراض‌های ضدحکومتی فعلی در ایران گفت: «آمریکا همواره در کنار مردم ایران که برای حقوق اولیه و کرامت خود تلاش می‌کنند، ایستاده است.»