loader image

جستجو

Politics towards Russia Joe Biden

امریکن انترپرایز: مشکل سیاست در قبال روسیه شخص جو بایدن است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «امریکن انترپرایز» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به دخیل بودن آمریکا در بحران اوکراین، تاکید کرد که مشکل سیاست در قبال روسیه شخص جوبایدن است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده امریکن انترپرایز در یادداشت تازه خود به‌قلم «کوری شاکه» نوشت: کارهای زیادی وجود دارد که دولت بایدن در مدیریت بحرانی که روسیه بر سر اوکراین برانگیخته است، در آن دخیل بوده است.

مدیر اطلاعات ملی, اطلاعات را با متحدان ناتو به اشتراک گذاشت. وزیر امور خارجه درباره عملیات اطلاعات نادرست روسیه هشدار داد. وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش، ثبات و آمادگی را پیش بینی کرده‌اند و وزیر دفاع تاکید کرد که «در صورتی که روسیه گاز را قطع کند، دولت به طور خلاقانه‌ای عرضه گاز به اروپا را هماهنگ می‌کند.»

ناتو نیز به شدت به این مسئله پاسخ داد و با در نظر گرفتن استقرار نیروهای نظامی، به کشورهای خط مقدم خود اطمینان داد و تعهد خود را برای گنجاندن اعضای بالقوه جدید تأیید کرد.

با وجود این موفقیت‌ها، روسیه همچنان آماده حمله به اوکراین است. پوتین همچنان تهدید به استفاده از نیروی نظامی می‌کند، در حالی که بایدن این پیام را می‌فرستد که آمریکا از رویارویی نظامی با روسیه می‌ترسد.

پیشنهاد گاه به گاه پوتین در ماه گذشته مبنی بر اینکه یک تهاجم جزئی توسط روسیه ممکن است پاسخ سختی را در پی نداشته باشد، مستلزم بررسی توسط دولت بود. این امر همچنین با انتقاد شدید رئیس‌جمهور اوکراین مواجه شد. از همه مهم‌تر، بایدن به روسیه گفت که نباید از چشم‌انداز جنگ نیروهای آمریکایی برای دفاع از حاکمیت اوکراین و نظم پس از جنگ بترسد و علناً گفت که «هیچ نیروی آمریکایی وارد اوکراین نخواهد شد.»

استقرار نیروها در لهستان، آلمان و رومانی شروع خوبی است، اما این اقدامات نشان می‌دهد که آمریکا برای دفاع از اعضای فعلی ناتو مبارزه خواهد کرد، نه قوانین نظمی که امنیت اروپا را تثبیت کرده است. بنابراین روسیه می‌داند که در صورت حمله به اوکراین با نیروهای آمریکایی مقابله نمی‌کند و ما عملاً به روسیه حوزه نفوذ را واگذار کرده‌ایم تا کشورهای فراتر از مرزهای ناتو را طعمه خود کند. اینگونه است که نظم بین‌المللی فرو می‌پاشد. بایدن به جای رد دخالت نظامی آمریکا در اوکراین، می‌توانست بر این واقعیت تمرکز کند که آمریکا و کانادا در حال حاضر نیروهایی در اوکراین دارند که به آموزش ارتش این کشور برای دفاع از قلمرو و حاکمیت آن کمک می‌کنند.