loader image

جستجو

Is Israel helping Ukraine with intelligence drones1

جروزالم پست:
آیا اسرائیل با پهپادهای اطلاعاتی به اوکراین کمک می‌کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا اسرائیل با پهپادهای اطلاعاتی به اوکراین کمک می‌کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خودبه‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت: بر اساس گزارش نیویورک ‌تایمز، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اطلاعاتی را برای کمک به نیروهایش در خنثی کردن پهپادهای ایرانی که روسیه علیه کی‌یف استفاده می‌کند، در اختیار اوکراین قرار داده است.

این گزارش به جزئیات زیادی نمی‌پردازد، اما نشان می‌دهد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال بیدار شدن از واقعیت تهدید پهپادهای ایران و چگونگی تأثیر آن بر اوکراین و همچنین نیاز به پاسخگویی به فشارها و سؤالات درباره این موضوع است که چرا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای کشور ویران‌شده کاری انجام نداده است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه، از اوکراین حمایت کرده، اما تمایلی به دخالت در درگیری فراتر از حمایت لفاظی یا در سطح بشردوستانه نداشته است.

بااین‌حال، در هفته‌های اخیر، سؤالات بیشتری علیه اورشلیم مطرح ‌شده که چرا این کشور اقدامات بیشتری انجام نمی‌دهد، به‌ویژه زمانی که مشخص ‌شده است که تهدید پهپادهای ایران اکنون به اوکراین آسیب می‌زند. همان چیزی که ایران به سمت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پرتاب می‌کند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نسبت به نقش روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد که به احتیاط انجامید.

با نزدیک شدن به انتخابات و امضای یک قرارداد دریایی جدید با لبنان، اورشلیم بیش‌ازپیش در اوکراین درگیر می‌شود.

کسانی که مسئول رهگیری پهپادها هستند، نیاز به فرماندهی، کنترل و ارتباطات خوب دارند. آن‌ها ممکن است به پدافند هوایی یکپارچه چندلایه نیاز داشته باشند.

همچنین باید بتوانند از طریق حسگرها ردیابی کنند، هشدار دهند و تهدیدات پهپادها را شناسایی و طبقه‌بندی کنند.

سپس، آن‌ها باید بتوانند به‌سرعت اطلاعات را منتقل کنند، به مردم هشدار دهند که به پناهگاه‌ها بروند و سیستم‌های مناسب در مسیر پهپاد را برای خنثی کردن آن شناسایی کنند.

این می‌تواند به معنای موشک، اسلحه یا سیستم‌های دیگر باشد. امروزه سیستم‌هایی وجود دارند که از لیزر، مایکروویو یا حتی پهپادها برای نابودی پهپادها استفاده می‌کنند.

ایران سال‌هاست که پهپادها را آزمایش می‌کند و از آن‌ها در حملاتی مانند حمله به بقیق در عربستان در سال 2019 و در برابر یک کشتی در خلیج عمان در سال 2021 استفاده می‌کند.