loader image

جستجو

Will Berlin withdraw from its relations with Tehran1

جوئیش نیوز سیندیکیت:
آیا برلین از روابط خود با تهران عقب‌نشینی می‌کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در مقاله‌ خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا برلین از روابط خود با تهران عقب‌نشینی می‌کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین،‌ وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در مقاله‌ خود به‌قلم «بنجامین وینتال» نوشت: روابط تنگاتنگ تجاری و سیاسی آلمان با ایران از دیرباز موضوع مورد بحث در جمهوری فدرال بوده است.

وال‌استریت ژورنال در سال 2008 مجموعه‌ای از سرمقاله‌های تند را درباره این پیوند نوشت:«آلمان ایران را دوست دارد».

نظام آخوندی در جریان اعتراضات سراسری که از اواسط سپتامبر آغاز شد، بیش از 300 نفر را به قتل رساند. آلمان روز دوشنبه برای اعمال تحریم‌ها علیه روحانیون به اتحادیه اروپا پیوست.

اتحادیه اروپا و آلمان، موتور اصلی اقتصادی ائتلاف اروپایی، 29 فرد و سه سازمان از جمله «حلقه داخلی» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف تحریم قرار دادند.

«شینا وجودی» یک زن ایرانی که برای فرار از آزار و اذیت به آلمان گریخته است، به جوئیش نیوز سیندیکیت گفت: «از نوامبر خونین [2019]، ما منتظر بودیم که آلمان سمت درست تاریخ را انتخاب نموده و روابط و مذاکرات خود را با جمهوری اسلامی قطع کند.

در آن زمان انتظار داشتیم آلمان موضع بگیرد و حقوق بشر را به‌جای تجارت خود با آخوندهایی که درواقع با ثروت ما با کشورهای دیگر معامله می‌کنند، انتخاب کند.

وجودی، سخنگوی مجلس سنای کنگره ملی ایران، افزود: جمهوری اسلامی همواره کسانی را که در مقابل جنایات و فعالیت‌های شرورانه آن می‌ایستند، تهدید می‌کند.

ما همیشه به اعضای برجام هشدار دادیم که مذاکرات با جمهوری اسلامی را متوقف کنند، زیرا در نهایت شما را نیز تهدید خواهد کرد.

وجودی از «مارتین هورن» -شهردار فرایبورگ- خواسته است که شراکت شهر دوقلو با اصفهان را کنار بگذارد.

وجودی گفت: ما همواره از سیاست خارجی آلمان در قبال ایران انتقاد کرده‌ایم. ما درک می‌کنیم که آلمان می‌خواهد منافع خود را حفظ کند، اما اگر ادعا می‌کند کشوری است که به حقوق بشر احترام می‌گذارد و از آن دفاع می‌کند، باید روش خود را تغییر دهد.

این ‌یک گام بزرگ برای آلمان است که بالاخره دفاع از حقوق بشر را آغاز کند، اما کافی نیست.

ما انتظار داریم آلمان تمام روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی قطع کند، همه دیپلمات‌ها و لابی‌های این کشور را اخراج کند،

درباره ابر آروان، [شبکه تحویل محتوای ایرانی و سرویس ابری] شرکتی که به ایران در کشتار بیش از 1500 ایرانی از آلمان کمک کرد، بازجویی کند و تمام مشارکت‌های شهری با جمهوری اسلامی مانند فرایبورگ-اصفهان را متوقف کند.

بانک‌های آلمانی مدت‌هاست که به حفظ اقتصاد آسیب‌دیده ایران کمک کرده‌اند. بانک‌های ایالت بادن-وورتمبرگ مبادلات تجاری بین نظام و تجارت آلمان را تسهیل می‌کنند که بسیاری از آن‌ها شرکت‌های مهندسی هستند.

در پاسخ به این سؤال که آیا بادن-وورتمبرگ تجارت بین ایران و شرکت‌های این ایالت را سرکوب خواهد کرد، دولت فرماندار حزب سبز وینفرید کرچمن از اظهارنظر خودداری کرد.

مرکز اسلامی هامبورگ تحت کنترل [آیت‌الله] خامنه‌ای و مسجد آبی آن نیز نگرانی را برانگیخته است.

دولت‌ شهر هامبورگ به هشدارها و درخواست‌ها برای بستن مرکز و مسجد توجهی نکرده است. دی‌ولت گزارش داد که مرکز اسلامی هامبورگ «بازوی بلند ایران در اروپا» است و «با یک سازمان تروریستی ارتباط دارد».