loader image

جستجو

Will Bennett rest

کان 11:
آیا بنت استراحت خواهد گرفت؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه تلویزیونی «کان 11» درگزارش خود ضمن اشاره به صحبت‌های نخست وزیر کنونی اسرائیل در مصاحبه‌ای‌، به بررسی این سوال پرداخت که آیا بنت استراحت خواهد گرفت؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه تلویزیونی کان 11  نوشت:  «نفتالی بنت» در مصاحبه‌ای با «داوگیل‌هر» به کارگردانی «مایکل شمش» گفت که از زندگی سیاسی مرخصی خواهد گرفت.

او در مصاحبه‌ای که شنبه ساعت 23 پخش می‌شود، اذعان کرد: «هنوز تصمیم نگرفته‌ام که کاندید شوم یا نه».

بنت توضیح می‌دهد که این ملاحظات انتخاباتی نیست، بلکه شخصی است: «آنچه اکنون تعیین می‌کند دقیقاً کدام صورت فلکی و چند کرسی نیست، زیرا ما می‌دانیم چگونه آن را حل کنیم.

من از خودم می‌پرسم که چگونه می‌توان کشور را از این گودال و این شکاف خارج کرد. اگر نقشی در آن داشته باشم».

بنت با اشاره به اظهارات خود مبنی بر اینکه رهبر باید از مردم دلجویی کند، گفت: «نتانیاهو فرد مناسبی نیست. رفتار او تفرقه‌انگیزترین رفتاری است که در سال‌های اخیر دیده‌ام.»

او گفت: «اما او رد صلاحیت نشده است، زیرا مردم تصمیم خواهند گرفت. من کسی را رد نمی‌کنم. اگر همه را رد صلاحیت کنند، ما دولتی نداریم و باید به چهار انتخابات دیگر برویم.»

بنت در گفت‌و‌گو با اعضای راستگرای کنست به صراحت اعلام کرد که در نظر دارد از زندگی سیاسی فاصله بگیرد و در انتخابات آتی کنست شرکت نکند.

او به همکاران خود گفت که تنها پس از انحلال کنست در مورد آینده سیاسی خود تصمیم خواهد گرفت.

تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده و نه تنها در مورد بنت، بلکه در مورد برخی از اعضای کنست در سمت راست که قبلاً ابراز می‌کردند اگر وی بازنشسته شود، آن‌ها نیز بازنشسته خواهند شد، می‌تواند دراماتیک باشد.

در عین حال، نخست‌وزیر با تنش فزاینده‌ای با یکی از اعضای حزب خود، وزیر کشور «ایلات شاکد» مواجه است.

بنت سعی کرد به شاکد توضیح دهد که چرا با اعلام انحلال کنست نمی‌تواند صبر کند تا زمانی که او از سفر خود به مراکش بازگردد و به او گفت: «اورباخ به من گفت که این هفته به انحلال کنست رأی خواهد داد، من نمی‌توانستم صبر کنم. منتظر نباش». تاریخ ظاهری انتخابات آتی کنست اول نوامبر است.