loader image

جستجو

Is an Iranian attack on Syrian Americans coming

جروزالم پست:
آیا حمله‌ای از سوی ایران به آمریکایی‌های سوریه در راه است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت خود با اشاره به حمله روز چهارشنبه به میدان عمر در شرق سوریه، به بررسی این سوال پرداخت که ایا حمله‌ای از سوی ایران به آمریکایی‌های سوریه در راه است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت خود به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت: رسانه‌های ایران روز پنجشنبه گفتند که یک پایگاه آمریکایی در تاسیسات گازی کونوکو در نزدیکی میدان نفتی عمر در شرق سوریه هدف «حمله موشکی سنگین» قرار گرفت.

این حمله روز چهارشنبه انجام شد. در صورت تایید، این آخرین مورد از یک رشته حملات به پایگاه‌های آمریکا در سوریه توسط گروه‌های طرفدار ایران در سوریه و عراق در دو سال گذشته خواهد بود. آمریکا این حملات را با حملات هوایی تلافی کرده است.

این گزارش بر اساس گزارش روسیه درباره حمله به میدان عمر و تأسیسات آمریکا در نزدیکی آن است. آمریکا حداقل پنج سال است که از نیروهای دموکراتیک سوریه در درگیری با داعش حمایت کرده و به حمایت خود ادامه می‌دهد.

آمریکا همچنین یک پادگان در تنف در نزدیکی منطقه مرز سوریه، اردن و عراق دارد.

در حالی که آمریکا رسماً تنها چند صد سرباز در سوریه دارد، با این وجود تعداد اندک آن‌ها تأثیر زیادی در کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش و تأمین امنیت شرق سوریه برای تضمین ثبات منطقه‌ای دارند.

آمریکا خودروهای زرهی را نیز به سوریه فرستاده است و فرماندهی مرکزی آمریکا اخیراً آموزش‌های جدید با نیروهای نیروهای دموکراتیک سوریه را برجسته کرده است.

به گزارش دیرالزور24، شبهه‌نظامیان ایرانی مستقر در حومه المیادین پایگاه میدان نفتی عمر نیروهای ائتلاف را موشک باران کردند.

تسنیم از کلمه انفجار برای توصیف آنچه در منطقه میدان العمر دیده شده است استفاده کرد. همچنین گفته شده است که بالگردها و پهپادهای آمریکا پس از این حادثه به پرواز درآمدند.

این گزارش می‌افزاید که این حادثه روز چهارشنبه در میدان کونوکو در شرق سوریه، یک تاسیسات مهم انرژی رخ داد.

این منابع اعلام کردند که پایگاه نظامی مذکور هدف شدیدترین حمله موشکی قرار گرفته و در نتیجه موجب آتش‌سوزی در پایگاه شده است.

همچنین این احتمال وجود دارد که تعدادی از سربازان آمریکایی نیز در این حمله مجروح شده باشند.

به گزارش رسانه رووداو، در این بیانیه آمده است: «نیروهای دموکراتیک سوریه با بازدید از سایت مبدا موشک، سومین راکت شلیک‌نشده را پیدا کردند.

بنا بر گزارش‌ها، حمله هوایی اخیر به فرودگاه دمشق، انتقال سلاح از سوی ایران به سوریه را هدف قرار داده است.

این امر منطقی است زیرا ایران متحد نظام سوریه است که اخیراً با امارات، روسیه و ترکیه جلساتی در سطح بالا برگزار کرده است.

ایران می‌خواهد انتقام ترور سلیمانی را بگیرد. ممکن است گزارش‌های مربوط به حمله در سوریه بخشی از یک پیام یا حمله و تهدید نمادین علیه آمریکا در سوریه باشد.

آمریکا همچنین نیروهایی در شمال عراق در اربیل دارد و در حال ساخت کنسولگری بزرگ در اربیل است.

هنوز مشخص نیست که آیا حمله‌ای که ایران در روز پنجشنبه به آن افتخار کرد، واقعاً تشدید تنش بود یا خیر.

در مجموع، به نظر می‌رسد رسانه‌های ایرانی به حملات بیشتری در آینده اشاره می‌کنند و اینکه ایران توانایی شلیک موشک‌های متعدد به نیروهای آمریکایی را دارد و در این زمینه به حمله این هفته می‌بالد.

در اول ژانویه سال 2022، موشک‌های 107 میلی‌متری ایرانی نیز به سمت میدان عمر و موشک‌هایی به منطقه پایگاه کونوکو شلیک شد. به نظر می‌رسد این رویداد مشابه رویداد امسال باشد.