loader image

جستجو

Has Russia really lost the war in Ukraine

ناینتین فورتی فایو:
آیا روسیه واقعاً در جنگ اوکراین شکست خورده است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در مقاله‌ای  به بررسی این سوال پرداخت آیا روسیه واقعا در جنگ اوکراین شکست خورده است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه ناینتین فورتی فایو مقاله‌ای به‌قلم «دنیل دیویس» منتشر کرد که در آن آمده است: در طول سال گذشته، اشتباهات و ناکامی‌های نظامی روسیه به‌شدت مورد توجه قرار گرفت.

هم‌زمان، ستایش نیروهای مسلح اوکراین (UAF) به خاطر سرسختی و موفقیت‌های میدان نبرد و مثال‌های فراوانی که می‌توان ذکر کرد، وجود داشته است.

نتیجه رسانه‌های غربی این تصور است که اوکراین در نهایت پیروز خواهد شد.

با این حال، یک ارزیابی هوشیار، ‌غیر‌عاطفی و متعادل از جنگ، نشان می‌دهد که وضعیت احتمالاً برای کی‌یف بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی است که معمولاً تصور می‌شود.

با توجه به اظهارات اخیر رئیس ستاد مشترک ارتش؛ روسیه از قبل جنگ را باخته است، او به صراحت اعلام کرد که نیروهای پوتین، از نظر استراتژیک، عملیاتی و تاکتیکی شکست خورده‌اند.

اما از آوریل سال گذشته، به نظر می‌رسد که ستاد کل روسیه جنگ را برای اهداف یا شهرهایی که به نظر آن‌ها شانس معقولی برای برنده شدن برای آن‌ها دارند، در اولویت قرار داده است.

زمانی که روس‌ها معتقدند هزینه حمله یا دفاع به یک سایت بیشتر از سود احتمالی آن است، تمایل خود را برای کنار گذاشتن نبرد و جابجایی نیروها در جای دیگر نشان داده‌اند.

نیروهای پوتین این کار را با عقب‌نشینی از کی‌یف، خارکف و خرسون در سال 2022 انجام دادند. در مقابل، به نظر می‌رسد اوکراین سرسختانه مدعی دفاع از هر وجب از خاک خود بدون توجه به هزینه آن شده و به آن عمل کرده است.

نیروهای اوکراینی تاکنون سه بار در عقب راندن نیروهای روسی در جنگ موفق بوده‌اند، اما در هر سه مورد، روسیه مجدداً مستقر شد و خطوط دفاعی جدیدی ایجاد کرد تا حمله در مناطق دیگر را در اولویت قرار دهد؛

هر چیزی در جنگ امکان‌پذیر است و به مرور زمان ممکن است نیروهای روسی سریع‌تر از نیروهای مسلح اوکراین فرسوده شوند؛

اما اوکراین با مشکلات ‌غیر‌قابل ملموسی روبرو است و ما باید چشم‌انداز نیروهای زلنسکی را در سال 2023، روشن کنیم.

هیچ تضمینی وجود ندارد که روسیه ارتش اوکراین را شکست دهد، اما ادعای ژنرال میلی مبنی بر اینکه روسیه در جنگ شکست خورده است، در واقعیت بسیار دور از ذهن است.