loader image

جستجو

Are Iranian missiles a real threat to Israel2

ناینتین فورتی فایو:
آیا موشک‌های ایران تهدیدی واقعی برای اسرائیل است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در یادداشت خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا موشک‌های ایران تهدیدی واقعی برای اسرائیل است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در یادداشت خود به‌قلم «مایا کارلین» نوشت: سازماندهی توطئه‌های ترور، تهدید به انفجار نیویورک و پرتاب فضاپیمای جدید با روسیه تنها چند نمونه اخیر از لفاظی‌ها و اقدامات خطرناک نظام ایران است.

در واکنش به رفتار جمهوری اسلامی، آمریکا به همراه متحدان خود در خلیج‌فارس و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) روابط خود را برای ایجاد یک محور نیرومندتر علیه تهران تقویت کرده‌اند.

این ائتلاف غیررسمی به طور خاص سیستم دفاع هوایی منسجم را با توجه به گسترش زرادخانه موشکی ایران در اولویت قرار داده است.

ادعای نظام مبنی بر اینکه ذخایر موشکی فزاینده‌اش صرفاً به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کند، در بهترین حالت مشکوک است و توانایی این نظام برای ضربه زدن به دشمن اصلی خود، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را بیش از پیش نگران‌کننده‌تر می‌کند.

در ماه ژوئن، عبدالله دوم، پادشاه اردن اعلام کرد که از ایجاد یک اتحاد نظامی مشابه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت خواهد کرد.

این اظهارات غافلگیرکننده نشان‌دهنده تغییر اتحادها در منطقه است. اردن، همراه با تعدادی از همسایگان عرب خود، حتی کار خود را به صورت علنی با دولت یهود آغاز کرده است تا تلاش‌های مشترکی برای بازدارندگی ایران و خباثت‌های منطقه‌ای آن انجام دهد.

این واقعیت که کشورهایی که مدت‌هاست از همکاری علنی با دولت یهود امتناع کرده‌اند، به طور ناگهانی چهره خود را نشان داده‌اند، نشان‌دهنده تهدید فزاینده‌ای است که ایران پیش‌بینی می‌کند.

در ماه مارس، «ژنرال کنت مک کنزی» -فرمانده آمریکایی- به تفصیل توضیح داد که بسیاری از 3 هزار موشک بالستیک ایران بردی برای رسیدن به کشور یهود دارند.

ایران مدعی است که برخی از موشک‌های بالستیک این کشور بردی تا 2 هزار کیلومتر دارند و می‌توانند به دولت یهود و دارایی‌های آمریکا در منطقه حمله کنند.

توانایی ایران برای حمله به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  با موشک‌های کوتاه‌برد در برابر نیروهای نیابتی نیز به همان اندازه نگران‌کننده است.

استراتژی تاکتیکی نظام برای محاصره اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  با «پایگاه‌های آتش» از غزه، لبنان و سوریه، دولت یهود را در برابر حملات خود آسیب‌پذیر می‌کند.