loader image

جستجو

Has the Niqab meeting been held in support of the Palestinians

هاآرتص:
آیا نشست نقب برای حمایت فلسطینی‌ها برگزار شده‌است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت تازه خود با اشاره به حضور وزرای امور خارجه چهار کشور عربی در نشست نقب،‌ به ‌بررسی این سوال پرداخت کهآیا نشست نقب برای حمایت فلسطینی‌ها برگزار شده است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت تازه خود به‌قلم «عوده بشارت» نوشت: هفته گذشته، به چهار وزیر خارجه کشورهای عربی که در نشست نقب شرکت کردند، نگریستم و اندیشیدم که آیا هر یک از آن­ها، یا حتی همه آن­ها با هم، می­توانند دولت یهود را تحت تاثیر قرار دهند تا یک فلسطینی را که بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌­برد، آزاد کند، یا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را برای محاکمه یک شهرک‌نشین که زندگی فلسطینی­‌ها را تلخ می­کند، تحت فشار قرار دهد؟ پاسخ منفی است.

این «آقایان» حتی مسائل پیش پا افتاده‌­تر از اتمام به اشغالگری را در دستور کار خود قرار ندادند.

راستش من انتظار نداشتم وزرای امور خارجه مصر، مراکش، امارات و بحرین در مورد موضوعات حساس مانند حقوق بشر گفت‌و‌گو کنند، زیرا دولت­های این مردان برجسته حقوق بشر را زیر پا می­گذارند.

در اینجا باید توجه داشت که اشغال به علامت تجاری دولت یهود تبدیل شده است و این اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  اشغالگر بود که با چهار وزیر خارجه عرب دیدار کرد و آن­ها در این مورد چیزی برای گفتن نداشتند.

بنابراین، هرکسی که معاهده صلح را به شکل فعلی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) امضا کند، بدون اینکه بخواهد ماهیت غیرانسانی آن را تغییر دهد، در واقع به اسرائیلی‌ها می‌گوید: ادامه دهید، تا جایی که به ما مربوط می‌شود، مشکلی با اشغال وجود ندارد، در نهایت، بیانیه­ای در حمایت از دو ملت صادر می­کنیم. کلمات پوچی که به محض قرار گرفتن در معرض نور خورشید تبخیر می­شوند.

اشغال و مخالفت با آن اغلب شبیه آب­های زیرزمینی است، دور از چشم، دور از ذهن، اما حتی زمانی که به نظر می­رسد همه چیز به لطف ظلم و کشتار فلسطینی‌­ها تحت کنترل است، در خون یهودیان و عرب­ها فوران می­کند.

در نشست نقب، فرد فلسطینی در مواجهه با لبخندها، وقتی دید که حتی برادران عربش که قرار است نماینده منافع و مصائب وی باشند، او را رها می­کنند، حس لگدمال شدن به او دست داد.

صلح­طلبان در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  امید خود را در توافق آبراهام می­بینند، اما در اینجا سازشی وجود ندارد، و فریبی بیش نیست. این صلح به طور متوسط نوید خرید و گردشگری اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و همچنین سفرهای تفریحی بیمارگونه را می­دهد.