loader image

جستجو

5555

والا:
احتمال استعفای «آوی خیمی» در روزهای آینده

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «والا» در گزارشی با اشاره به احتمال استعفای  رییس کانون وکلا در روزهای آینده و به‌نقل از رییس حزب کار نوشت: کسی که ریاست سازمانی را بر عهده دارد که نماینده وکلا در اسرائیل است، نمی‌تواند فردی باشد که گفته می‌شود از موقعیت خود سوء استفاده کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری والا در گزارشی اعلام کرد: انتظار می‌رود «آوی خیمی» -رئیس کانون وکلا- در روزهای آینده در پی ادعای اعمال منافی عفت از سوی وکیل دادگستری از سمت خود استعفا دهد.

این موضوع را مقامات ارشد کانون اعلام کردند و پس از آن، انتخابات زودهنگام برای ریاست کانون برگزار می‌شود که انتظار می‌رود تا ماه ژوئن برگزار گردد، زمانی که انتخابات برای یک دوره کامل برگزار می‌شود.

این ادعاها توسط ایلاه خسون در شبکه 13 منتشر شد که بر اساس آن، این وکیل از خیمی خواست ارتقا رتبه خود را به قاضی توصیه کند و پس از اطلاع از ارسال توصیه‌نامه، در تماسی تصویری با او صحبت کرد و به اعمال منافی عفت پرداخت.

در عین حال، امروز شکایتی از سوی وکیل «روث کولیان» به کمیته اخلاق کانون وکلا ارائه شد که خواستار تعلیق فوری مجوز خیمی و همچنین شکایتی به پلیس به دلیل درخواست لطف جنسی، خیانت در امانت و اعمال ناشایست شده بود.

«مراو میخائیلی» -رئیس حزب- کار صبح سه‌شنبه از خیمی خواست استعفا دهد. او گفت: «آوی خیمی در چهره‌اش منکر اعمال جنسی با زنی که سرنوشت حرفه‌ای وی در دستان او بوده است، نیست.

حتی اگر اجماعی باشد و او فقط توصیه کرده باشد، این استثمار جنسی و سوء استفاده از قدرت و موقعیت توسط خیمی است. حتی اگر رضایت وجود داشته باشد. او باید استعفا دهد و به خانه برود.»

به گفته او، کسی که ریاست سازمانی را به نمایندگی از وکلا در اسرائیل بر عهده دارد، نمی‌تواند فردی باشد که گفته می‌شود از موقعیت خود سوء استفاده کرده؛ به همین دلیل است که او باید کلیدها را کنار بگذارد.

رئیس نعمت، خگیت پار نیز به بقیه پیوست: «کسی که ریاست سازمانی را بر عهده دارد که نماینده وکلا در اسرائیل است، نمی‌تواند فردی باشد که گفته می‌شود از موقعیت خود سوء استفاده کرده است، بنابراین، باید استعفا دهد.

چنین مسائلی نباید به موضوع راست و چپ، حامیان یک دولت یا مخالفان آن تبدیل شود؛ رهبران مردم باید الگو بوده و بی‌عیب و نقص باشند. در نهایت، آنچه درست و شایسته است باید وجود داشته باشد.»