loader image

جستجو

The possibility of large attendance of people at Cohen's funeral

هاآرتص:
احتمال حضور گسترده مردم در مراسم تشییع کوهن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت خود با اشاره به احتمال حضور گسترده مردم در مراسم تشییع کوهن،‌ نوشت:  اسحاق یوسف، خاخام ارشد سفاردی اسرائیل، صبح امروز از مردم خواست تا در مراسم تشییع جنازه خاخام کوهن شرکت کنند.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت خود نوشت: انتظار می‌رود هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه شاس خاخام شالوم کوهن، رئیس شورای حکیمان که امشب در سن 91  سالگی درگذشت، شرکت کنند.

تالار پورات یوسف یشیوا در محله گؤولای اورشلیم، از خیابان مالکی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، براندس، یرمیاهو و بار ایلان می‌گذرد و به گورستان سن هدریا ختم می‌شود.

اسحاق یوسف، خاخام ارشد سفاردی اسرائیل، صبح امروز از مردم خواست تا در مراسم تشییع جنازه خاخام کوهن شرکت کنند. پلیس گفت که انتظار می‌رود صدها پلیس امنیت مراسم تشییع جنازه را تأمین کنند و توصیه می‌شود رانندگان از ظهر تا عصر از حضور در منطقه خودداری کنند.

کوهن که پس از مرگ خاخام اوادیا یوسف در سال ۲۰۱۳ جایگزین او شد، حدود یک هفته پیش پس از کشف عفونت در پایش در بیمارستان هداسه عین کرم بستری شد.

روز پنجشنبه وضعیت او بدتر شد و شب گذشته به اغما رفت. او در اورشلیم از ملکه و افرایم به دنیا آمد و بیشتر عمر خود را در محله یهودی گذراند و در آنجا به‌عنوان رئیس پورات یوسف یشیوا خدمت کرد.

او یکی از بنیانگذاران شاس و اولین خاخامی ‌بود که پس از تأسیس این حزب در انتخابات شهرداری اورشلیم در سال 1983  از آن حمایت کرد.

یک سال بعد، زمانی که حزب به یک جنبش ملی تبدیل شد و خاخام اوادیا یوسف در رأس آن قرار گرفت، کوهن به‌عنوان عضوی از شورای حکیمان جنبش منصوب شد.

این پسرش یاکوو بود که اغلب با رئیس آریه درعی درگیر می‌شد. با این حال، در دوران رهبری کوهن، به این دلیل که درعی مرد قدرتمندی در حزب به حساب می‌آمد، کوهن در رهبری خود نسبت به دوران خاخام یوسف سست‌تر بود.

او با تحصیل آکادمیک برای زنان افراطی ارتدوکس و استفاده از تلفن‌های هوشمند مخالف بوده و در محکومیت نحوه رفتن مردان افراطی ارتدوکس به سر کار صریح بوده است.

کوهن در انتخاب خود به‌عنوان خاخام اعظم اسرائیل در سال 2013، در اواخر عمر خاخام یوسف، گفت که جامعه مذهبی-ملی‌گرا و خاخام‌های آن یهودی نیستند.