loader image

جستجو

آسوشیتدپرس:
اخراج نژادپرستانه در مجلس ایالتی تنسی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در مقاله تازه خود به بررسی موضوع اخراج نژادپرستانه در مجلس ایالتی تنسی، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری آسوشیتدپرس در مقاله تازه خود نوشت: جمهوری‌خواهان تنسی روز پنجشنبه در اقدامی تلافی‌جویانه سیاسی، دو قانونگذار دموکرات را به دلیل نقش داشتن در تظاهراتی که خواستار کنترل بیشتر اسلحه در پی تیراندازی مرگبار در مدرسه در نشویل بودند، از مجلس قانونگذاری ایالت اخراج کردند. سومین دموکرات با اختلاف یک رای در امان ماند.

تقسیم آرا متهم به نژادپرستی شد و قانونگذاران، «جاستین جونز» و «جاستین پیرسون» را که هر دو سیاه‌پوست هستند، برکنار کردند.

در حالی که «گلوریا جانسون» که سفید‌پوست است، از رای اخراج جان سالم به در برد. با این حال، رهبری جمهوری‌خواه این موضوع را رد کرد که نژادپرستی در این میان عامل بوده است.

پس از رأی‌گیری نهایی، محل حضور بازدیدکنندگان در فریاد و هیاهو منفجر شد. مردم پس از ساعت‌ها ساکت نشستن و ساکت کردن هر کسی که در جریان دادرسی فریاد می‌کشید، شعارهای «شرم باد» و «فاشیست‌ها» سر دادند.

اخراج نمایندگان، اقدامی است که مجلس ایالتی از زمان جنگ داخلی در آمریکا فقط چند بار از آن استفاده کرده است.

اکثر مجالس ایالتی این اختیار را دارند که اعضا را اخراج کنند، اما عموماً به‌عنوان مجازاتی برای قانونگذارانی که متهم به سوء رفتار جدی هستند، محفوظ است، نه اینکه به‌عنوان سلاحی علیه مخالفان سیاسی استفاده شود.

رهبران حزب جمهوری‌خواه گفتند که اقدامات روز پنجشنبه برای جلوگیری از ایجاد سابقه ضروری است.

«جینو بولسو» -نماینده جمهوری‌خواه- گفت که سه دموکرات «به‌طور موثر، شورشی را ترتیب داده‌اند.

جونز، پیرسون و جانسون هفته گذشته در حالی که صدها تظاهرکننده در ساختمان کنگره جمع شده بودند و خواستار تصویب اقدامات کنترل اسلحه شدند، به تظاهرات پیوستند.

در حالی که معترضان راهروها را پر می‌کردند، این سه نفر با صدای بوق به جلوی صحن مجلس نزدیک شدند و در سر دادن شعارها شرکت کردند.

این اتفاق چند روز پس از تیراندازی در مدرسه میثاق، یک مدرسه خصوصی مسیحی که در آن 6 نفر از جمله سه کودک کشته شدند، رخ داد.

پیرسون روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که در اجرای این اعتراض، این سه نماینده «یک قانون مجلس را زیر پا گذاشته‌اند، زیرا ما برای کودکانی که در اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست می‌دهند و افرادی در جوامع ما که می‌خواهند شاهد پایان تکثیر تسلیحات در ما باشند، می‌جنگیم.»

هزاران نفر از مردم روز پنجشنبه برای حمایت از جونز، پیرسون و جانسون به ساختمان کنگره هجوم آوردند و در خارج از صحن مجلس آن قدر با صدای بلند تشویق و شعار می‌دادند تا روند کار متوقف شود.

جونز که فرصتی برای دفاع از خود قبل از رای‌گیری فراهم کرد، گفت که جمهوری‌خواهان با نوع دیگری از حمله به تیراندازی پاسخ دادند.

او گفت: ما از همه شما خواستیم که سلاح‌های تهاجمی را ممنوع کنید و شما با حمله به دموکراسی، پاسخ می‌دهید.

جونز قول داد که حتی در صورت اخراج، به فشار برای اقدام در مورد اسلحه ادامه خواهد داد.

او گفت: من هر هفته در کنار مردم خواهم بود و از شما می‌خواهم که عمل کنید.

این دو قانونگذار اخراجی ممکن است مدت زیادی از مجلس ایالتی دور نمانند. کمیسیون‌های شهرستان در ناحیه‌‌های انتخابی این دو نماینده می‌توانند جایگزین‌هایی را برای حضور در کنگره ایالتی خدمت معرفی کنند. در این انتخابات حضور مجدد جونز و پیرسون بلامانع است.