loader image

جستجو

Dismissal of employees by large American companies2

فوربز:
اخراج کارکنان از سوی شرکت‌های بزرگ آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فوربز»  در گزارشی از اخراج کارکنان از سوی شرکت‌های بزرگ آمریکا، خبر داد ونوشت: فدرال رزرو اعلام کرد که احتمال دارد که یک رکود متوسط تا پایان امسال رخ دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فوربز در گزارشی خبر داد: مدیران عامل شرکت های بزرگ آمریکایی از بیم تورم فزاینده که ممکن است اقتصاد آمریکا را به رکود بکشاند، هزاران تن از کارکنانشان را اخراج کرده‌اند.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اقتصاد آمریکا در 3 ماه نخست امسال، 1.6 درصد کوچک شده است، بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که آمریکا ممکن است به سمت رکود اقتصادی پیش برود.

فدرال رزرو در ماه ژوئن اعلام کرد که نرخ بهره بانکی را 0.75 درصد افزایش می‌دهد که بالاترین میزان افزایش در 28 سال گذشته به شمار می‌رود. این اقدام فدرال رزرو، سبب شعله‌ور شدن آتش نگرانی‌ها بابت هرج و مرج و رکود اقتصادی شد.

ماه گذشته، اقتصاددانان موسسه رتبه‌بندی جهانی «اس اند پی» پیش‌بینی کردند که تولید ناخالص داخلی (آمریکا) تا پایان سال، به میزان 2.4 درصد کاهش یابد.

این اعلام برخلاف روند پیش‌بینی شده 2.4 رشد تولید ناخالص داخلی به شمار می‌رود.

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد که احتمال دارد که یک رکود متوسط تا پایان امسال رخ دهد.

آخرین گزارش «اداره آمار کار» از افزایش 9.1 درصدی تورم از ماه ژوئن 2021 پرده برداشت که در این میان، قیمت بنزین، مسکن و خوراک بیشترین افزایش را داشته است.

با وجود این اخراج ها، نرخ بیکاری در آمریکا همچنان پایین می‌ماند و در چهار ماهه گذشته در حد 3.6 درصد بوده است.

«جولی سو» -معاون وزیر کار آمریکا- روز پنجشنبه گفت: خوشبین است که اقتصاد احیا شود.

او از اشتغال‌زایی برای 9 میلیون نفر از زمان روی کار آمدن جو بایدن خبر داد و گفت: در ماه ژوئن، 372 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

برابر گزارش روز پنجشنبه وزارت کار آمریکا، 244 هزار نفر در هفته گذشته درخواست بهره‌مندی از مزایای بیمه بیکاری ارائه کرده‌اند که بالاترین میزان در 8 ماه گذشته به شمار می‌رود.

این میزان، در مقایسه با آمار 235 هزار نفری هفته پیش از آن، 3.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.