loader image

جستجو

New information on the Trump House documents story

رویترز:
اطلاعات جدید در ماجرای اسناد خانه ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارش خود از اطلاعات جدید در ماجرای اسناد خانه ترامپ خبر داد و نوشت: وکلای ترامپ صراحتاً کارمندان دولتی را از باز کردن هر یک از جعبه‌ها یا نگاه کردن به داخل آن‌ها در داخل یک انباری منع کردند.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارش خود خبر داد: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد زمانی که اف بی آی تلاش کرد اسناد محرمانه را در ماه ژوئن از املاک دونالد ترامپ در فلوریدا پیدا و توقیف کند، این اسناد محرمانه به عمد از اف بی آی پنهان شده بود.

دادستان‌ها روز سه شنبه در پرونده‌ای 54 صفحه‌ای شواهد خود را مبنی بر ممانعت از اجرای عدالت ارائه کردند و برای نخستین بار آشکارا مدعی شدند دستیاران ترامپ هر دو به دروغ در ماه ژوئن شهادت دادند که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همه اسناد دولتی را که پس از ترک کاخ سفید در ژانویه سال 2021 در خانه‌اش ذخیره کرده بود، باز گردانده است.

همچنین فاش شد وکلای ترامپ صراحتاً کارمندان دولتی را از باز کردن هر یک از جعبه‌ها یا نگاه کردن به داخل آن‌ها در داخل یک انباری منع کردند، زمانی که ماموران اف بی آی برای نخستین بار در ماه ژوئن به مارالاگو در ایالت فلوریدای آمریکا رفتند تا این اسناد را بازیابی کنند.

این وزارتخانه در پرونده‌ای در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در ناحیه جنوبی فلوریدا اعلام کرد: دولت همچنین شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اسناد دولتی احتمالا پنهان شده و از اتاق ذخیره‌سازی برداشته شدند و احتمالا تلاش‌هایی برای جلوگیری از تحقیقات دولت انجام شده است.

این وزارتخانه عکسی از برخی از سوابق یافت‌شده در داخل خانه ترامپ با علامت «محرمانه» را منتشر کرد که برخی از آن‌ها به منابع انسانی مخفی اشاره دارد.

پرونده‌های وزارت دادگستری آمریکا پیش از جلسه دادگاه روز پنجشنبه به آیلین کانن، قاضی منطقه‌ای آمریکا در وست پالم بیچ، ارائه می‌شود. او در حال بررسی درخواست ترامپ برای انتصاب یک بازرس ویژه است که می‌تواند اسنادی را که در روز هشتم ماه آگوست از مارالاگو ضبط شده و بسیاری از آن‌ها محرمانه هستند، بررسی کند.