loader image

جستجو

We hope that Iran will clarify its nuclear program

العربیه:
امیدواریم ایران درباره برنامه هسته‌ای خود شفاف‌سازی کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «العربیه» در گزارشی به نقل از نماینده امارات در آژانس بین‌الملی انرژی اتمی، نوشت: ابوظبی امیدوار است تهران درباره برنامه هسته‌ای خود شفاف‌سازی کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری العربیه در گزارشی نوشت:امارات ابراز امیدواری کرد که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری و درباره برنامه هسته‌ای خود برای جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه شفاف‌سازی کند.

«حمد الکعبی» -نماینده امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی- گفت: ابوظبی امیدوار است تهران با آژانس همکاری کند تا در خصوص برنامه هسته‌ای خود اطمینان خاطر لازم را به جامعه بین‌المللی و منطقه بدهد.

این موضع امارات پس از آن مطرح می‌شود که اخیرا شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به‌دلیل عدم همکاری با آژانس و عدم شفاف‌سازی و پایبند نبودن این کشور به تعهدات هسته‌ای خود محکوم کرده است.

از سویی، ایران در واکنش به این قطعنامه و محکومیت خود از سوی شورای حکام رویه پنهان‌کاری هر چه بیشتر و رویکرد تقابلی با جامعه بین‌المللی را در پیش گرفته و در این راستا به اقداماتی چالش‌برانگیز نظیر برداشتن دوربین‌های نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای خود و همچنین تشدید روند غنی‌سازی و عدم همکاری با مدیرکل آژانس و بازرسان این نهاد بین‌المللی دست زده است.

در ادامه تنش‌‌های ایران با جهان بر سر مسئله توافق برجام نیز محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور در سفر خود به شهرستان نطنز گفت که تداوم اتهامات آژانس در قالب «پی ام دی» علیه ایران و آن‌هم تحت تاثیر «مدارک جعلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)»، کمکی به غرب نخواهد کرد و با ادامه چنین روندی دلیلی ندارد که تهران به تعهدات خود ادامه دهد.