loader image

جستجو

biden zelinski

اندیشکده کویینسی: مداخله آمریکا در اوکراین چگونه خواهد بود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در قالب گفت‌وگو با چند کارشناس حوزه بحران اوکراین، از دیدگاه آن‌ها به بررسی چگونگی مداخله آمریکا در اوکراین پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در یادداشت خود به‌قلم هیئت تحریریه «ریسپانسیبل استیتکرافت» نوشت: محققان، روزنامه‌نگاران، افسران سابق ارتش و اطلاعات، هزینه‌­های گسترده کمک­های نظامی و درگیری با روسیه را بررسی می‌کنند.

 پس از مذاکرات بین آمریکا و روسیه در این ماه، چشم‌انداز در مورد اجتناب از درگیری با روسیه بر سر اوکراین، تاریک­تر از همیشه به نظر می­رسد. در حالی که بایدن قول پاسخ سریع، شدید و صریح به هرگونه تهاجم روسیه به خاک اوکراین را داده ­است، مقامات دولت اکنون علناً در رسانه­های اجتماعی اعلام می­کنند که تنها متحد اوکراین هستند.

 مسئول اندیشکده کویینسی از تعدادی از دانشمندان و روزنامه‌نگاران روابط بین­الملل و نظامی و همچنین افسران نظامی و اطلاعاتی سابق پرسید که اگر آمریکا تصمیم به مداخله برای دفاع از اوکراین بگیرد، آینده چگونه به نظر می­رسد.

 اما اشفورد، عضو ارشد در مرکز استراتژی و امنیت اسکوکرافت: آمریکا قرار نیست مستقیماً در دفاع از اوکراین در برابر تهاجم احتمالی روسیه دخالت کند. هیچ نیرویی در زمین وجود نخواهد داشت و هیچ پشتیبانی مستقیم نظامی نیز وجود نخواهد داشت. اما پیشنهادهای مختلفی وجود دارد که می­تواند فروش تسلیحات مرگبار به اوکراین را کاهش دهد، تمرین­های ناتو در مقیاس بزرگ را در سایر نقاط اروپا آغاز کند، یا حتی به محافظت از دارایی­های نظامی اوکراین در برابر حمله روسیه کمک کند. ممکن است در صورت تهاجم در مقیاس وسیع، فروش تسلیحات ضروری باشد، اما دولت بایدن باید در برداشتن هر یک از این گام‌ها در جهت نظامی­سازی یا تعمیق دخالت آمریکا یا ناتو در این درگیری محتاط باشد.

 لایل گلدشتاین، مدیر برنامه تعامل آسیا در موسسه اولویت‌های دفاعی: مداخله نظامی آمریکا، خواه مستقیم یا غیرمستقیم، در جنگ روسیه و اوکراین پیامدهای زیانبار و حتی فاجعه‌بار به همراه خواهد داشت. نقش غیرمستقیم نظامی آمریکا، مانند ارائه سلاح و مربیان نظامی، ممکن است مفید به نظر برسد. با این حال، چنین فعالیت­هایی «جنگ سرد جدید» را بیشتر تشدید می­کند، ممکن است جنگ و کشتار را طولانی­تر کند، اتحاد ناتو را تحت فشار قرار دهد و می­تواند اقدامات روسیه را، چه در سوریه یا حتی ونزوئلا تشدید کند.‌

ویلیام هارتانگ، پژوهشگر ارشد اندیشکده کویینسی: حتی مداخله غیرمستقیم می­تواند میلیاردها دلار هزینه داشته باشد، در حالی که خطر تشدید تنش­ها را افزایش می­دهد به گونه­ای که می­تواند پرسنل و منافع آمریکا را به خطر بیندازد.