loader image

جستجو

Iran will place air defense in Damascus area2

معاویو:
ایران پدافند هوایی را در منطقه دمشق قرار خواهد داد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «معاویو» نوشت: ایران پدافند هوایی را حداقل در 3 نقطه جنوب و جنوب غربی پایتخت و نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق نصب خواهدکرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  روزنامه معاویو در یادداشت تازه خود به‌نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که ایران در تلاش است تا پدافندهای هوایی ساخت ایران را در مجاورت دمشق، پایتخت این کشور نصب کند.

براساس این گزارش، با توجه به حملات مداوم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و ناتوانی پدافند هوایی حکومت سوریه این تصمیم گرفته شد.

بر اساس این گزارش، مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه از طریق منابع موثق خود به اطلاعاتی دست یافته که بر اساس آن طرف ایرانی در حال تلاش برای نصب پدافند هوایی ساخت ایران در داخل خاک سوریه است.

پدافند هوایی حداقل در 3 نقطه جنوب و جنوب غربی پایتخت و نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق نصب خواهند شد. در این گزارش اشاره‌ای نشده است که آیا این سیستم‌ها قبلاً از ایران به سوریه رسیده‌اند یا در روزهای آینده خواهند رسید.

بر اساس این گزارش، نصب این پدافندها با توجه به حملات مکرر طرف اسرائیلی به مواضع شبهه‌نظامیان ایرانی در دمشق و مناطق روستایی آن در شرایطی صورت می‌گیرد که پدافند هوایی این حکومت در مقابله با هر یک از ‌آن‌ها ناتوان است و باعث خسارات مادی و جانی به ایران می‌شود.

یادآور می‌شود، در ابتدای ماه جاری میلادی، مرکز حقوق بشر سوریه از کشته شدن هفت نفر در نتیجه حملات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به فرودگاه بین‌المللی دمشق و یک انبار در مجاورت آن خبر داد.

مرکز نظارت در مجموع شمارش کرد که طی یک سال گذشته 32 بار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به خاک سوریه حمله کرده که منجر به زخمی شدن و انهدام تقریباً 91 هدف از جمله ساختمان‌ها، انبارهای سلاح و مهمات، مقرها، مراکز مختلف و همچنین کشته شدن 89  سرباز و مجروح شدن 121  نیروی نظامی دیگر در رده‌های مختلف شده است.