loader image

جستجو

A drone carrying a bomb hit an Israeli oil tanker

معاریو:
برخورد پهپاد حامل بمب به نفتکش اسرائیلی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «معاریو» در مطلب تازه خود با اشاره به برخورد پهپاد حامل بمب به نفتکش اسرائیلی،‌ نوشت:‌ این کشتی متعلق به ژاپن است که توسط شرکت انگلیسی زودیاک متعلق به ایال عوفر مدیریت می‌شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه معاریو در مطلب تازه خود نوشت: رسانه‌های آمریکایی بامداد ‌چهارشنبه‌ گزارش دادند که یک پهپاد حامل بمب به یک نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان برخورد کرد.

بر اساس این گزارش، نفتکش آسیب‌دیده متعلق به شرکتی است که یکی از مالکان آن عیدان عوفر، میلیاردر اسرائیلی است.

همچنین گزارش شده که نفتکش پاسیفیک زیرکون سه‌شنبه گذشته زمانی که پرچم لیبریا را حمل می‌کرد، مورد حمله قرار گرفت.

UKMTO، سازمان نظامی بریتانیایی در منطقه که بر مسیرهای کشتیرانی نظارت دارد، گفت: ‌«ما از این حادثه مطلع هستیم و در این مرحله در حال بررسی است‌.»

همانطور که به یاد دارید، در جولای‌ سال گذشته، وزارت دفاع انگلیس گزارش داد که یک کشتی متعلق به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفت.

این وزارتخانه جزئیات بیشتری ارائه نکرد، جز اینکه این حادثه در نزدیکی جزیره عمان در ۳۰۰ کیلومتری مسقط، پایتخت این کشور رخ داده است.

این کشتی متعلق به ژاپن است که توسط شرکت انگلیسی زودیاک متعلق به ایال عوفر مدیریت می‌شود.

اوایل همان ماه، یک کشتی باری که قبلاً متعلق به اسرائیل بود، پس از اصابت یک ‌جسم ناشناخته‌ به آن در شمال اقیانوس هند، بعد از اینکه در بندر جده عربستان پهلو گرفت و در حال حرکت به سمت سواحل امارات بود، آتش گرفت.

این مطلب را پایگاه خبری لبنانی ‌المیادین‌ نزدیک به سازمان تروریستی حزب‌الله‌ گزارش داده است. علاوه بر این، در مارس همان سال، یک کشتی باری که بخشی از آن متعلق به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود، مورد اصابت موشک ایرانی قرار گرفت.

این کشتی از تانزانیا به سمت هند در حال حرکت بود و در حین عبور از دریای عرب در نزدیکی یمن مورد اصابت موشک قرار گرفت.

سیستم امنیتی در جریان این حادثه قرار گرفت و اعلام شد، کشتی آسیب جزئی دیده است. صاحبان این شرکت که دفتر مرکزی آن در حیفا واقع شده، از این حادثه مطلع شدند و تصمیم گرفته شد که کشتی به حرکت خود به سمت هند ادامه دهد.