loader image

جستجو

Some Israelis fear Netanyahu more than Iran

بلومبرگ:
برخی از اسرائیلی‌ها از نتانیاهو بیشتر از ایران می‌ترسند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «بلومبرگ» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه برخی از اسرائیلی‌ها از نتانیاهو بیشتر از ایران می‌ترسند، نوشت: این ترس در برخی افراد ریشه دوانده است و نتانیاهو می‌داند چگونه از آن استفاده کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری بلومبرگ در مطلب تازه خود نوشت:  در سال 1992، «بنیامین نتانیاهو» یکی از اعضای جوان کنست، افکار عمومی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را با این هشدار با خود همراه کرد که ایران که دیکتاتوری متعهد به نابودی دولت یهود است، «سه تا پنج سال» تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

به علاوه، اینکه هسته‌ای شدن این کشور چه فاجعه‌ای در پی خواهد داشت را به تصورات عمومی واگذار کرد.

این فرصتی برای او بود تا خود را به‌عنوان یک ناجی معرفی کند؛ مردی که آینده را می‌دید و از رویارویی با آن نمی‌ترسید.

امروز، 30 سال بعد، نتانیاهو همچنان در حال هشدار دادن به مردم است. این به‌طور قطع موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی او در انتخابات آینده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خواهد بود، جایی که وی امیدوار است به‌عنوان رئیس حزب راستگرای لیکود به قدرت بازگردد.

او این هفته، مخالفان اصلی خود یعنی «یائیر لاپید» -نخست وزیر- و «بنی گانتز» -وزیر دفاع- را متهم کرد که به ایران اجازه داده‌اند تا با دستیابی به توافقی، آینده ما را به خطر بیندازد.

با این حال، دامن زدن به ترس اسرائیلی‌ها از حمله مستقیم ایران، دیگر راهی قابل اعتماد برای نتانیاهو و متحدانش به نظر نمی‌رسد.

بخشی از مردم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هنوز معتقدند که نتانیاهو توانایی جادویی‌ای برای از بین بردن پروژه هسته‌ای ایران دارد.

نتانیاهو می‌داند که این درست نیست، اما او به این توهم دامن می‌زند.

او مایل است رای‌دهندگان را با سناریوهای آخرالزمانی تشویق کند. تصور اینکه رهبران ایران با یک بمب اتمی چه می‌کنند، برای اسرائیلی‌هایی که حملات موشکی متعارف توسط نیروهای نیابتی این کشور در غزه و لبنان را تجربه کرده‌اند، چندان سخت نیست.

این ترس در برخی افراد ریشه دوانده است و نتانیاهو می‌داند چگونه از آن استفاده کند. هشدارهای نتانیاهو در مورد تهدید ایران، برخی از مردم را نسبت به این موضوع بی‌اعتنا کرده است.

هیچ‌یک از نظامیان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از برجام خوششان نمی‌آید، اما همه قبول دارند که این یک ضرورت منطقه‌ای است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید با آن دست و پنجه نرم کند. آن‌ها اطمینان داشتند که ارتش می‌تواند با هر تهدید هسته‌ای از طرف ایران مقابله کند.

همچنین میان مقامات نظامی اجماع شگفت‌انگیزی وجود دارد که ایران نباید در راس اولویت‌های دفاعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) قرار گیرد.

به گفته این هیئت، نگرانی بزرگتر، وضعیت دوقطبی کشور بود. شرکت‌کنندگان یکی پس از دیگری بدون ذکر نام به عدم همبستگی و کاهش مقاومت اجتماعی و میهن‌پرستی در دوره طولانی نتانیاهو اشاره کردند.