loader image

جستجو

The new package of US arms aid to Ukraine1

فرانس 24:
  بسته جدید کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «فرانس 24» در گزارشی از بسته جدید کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین خبر داد و نوشت: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین که برای نوزدهمین بار از آگوست سال 2021 انجام می‌گیرد برای نخستین بار شامل خودروهای زرهی ضد مین «ماکس پرو» هم خواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی نوشت:  پنتاگون روز جمعه از بخش دیگری از کمک نظامی به اوکراین به ارزش 775 میلیون دلار خبر داد.

این کمک‌ها به ویژه موشک‌های جدید را برای سیستم موشکی توپخانه‌ای آمریکایی هایمارس در بر می‌گیرد.

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: این کمک‌های جدید همچنین سامانه‌های توپ‌های متحرک و خمپاره‌های 105 میلی متری سازگار با تسلیحات ارسالی بریتانیا را شامل می‌شود.

واشنگتن همچنین 15 پهپاد شناسایی «اسکن ایگل» در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد که برد بیش از 100 کیلومتر دارند و حتی در شرایط جوی نامساعد امکان نظارت بر میدان جنگ را فراهم می‌کنند. هزار موشک ضد تانک جاولین نیز به کی‌یف داده خواهد شد.

کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین که برای نوزدهمین بار از آگوست سال 2021 انجام می‌گیرد، برای نخستین بار شامل خودروهای زرهی ضد مین « ماکس پرو» هم خواهد بود. این خودروهای زرهی مخصوص تردد نیروها در مناطق مین‌گذاری شده است.

این مقام بلندپایه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این کمک‌ها همچنین موشک‌های آمریکایی ضدرادار مافوق صوت هوا به ‌زمین (هارم) را در برمی‌گیرد که اوکراین‌ها توانسته‌اند آن‌ها را با جنگنده بمب افکن‌های میگ ساخت روسیه منطبق کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای اوکراینی طی هفته های گذشته موفق شدند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را در جنوب و شرق اوکراین بگیرند.

این مقام آمریکایی به ویژه به استفاده موفقیت‌آمیز از موشک‌های آمریکایی هایمارس اشاره کرد.

وی اذعان کرد: ما شاهد پس گرفتن سرزمینی توسط نیروهای اوکراینی نبودیم اما شاهد ضعف بارز مواضع روسیه در بسیاری از مناطق بودیم.

در حالی که تاکنون آمریکا اطمینان داده است فقط سلاح‌های «دفاعی» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

این مقام پنتاگون تلویحا گفت از این پس، هدف کمک کردن به نیروهای اوکراینی در ضد حمله‌ای است که آن‌ها به ویژه برای بازپس گرفتن شهر راهبردی خرسون در جنوب اوکراین انجام می‌دهند.

وی افزود: تجهیزات ضد مین به خوبی نشان‌دهنده نیاز اوکراینی‌ها برای پیشروی و بازپس‌گیری این منطقه است.