loader image

جستجو

It is unlikely that Israel will attack Iran

آل اسرائیل نیوز:
بعید است که اسرائیل به ایران حمله کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «آل اسرائیل نیوز» در مطلب خود با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات و تشکیل دولت انتقالی کمتر از سه ماه دیگر است،‌‌ تاکید کرد: بعید است که اسراییل به یک حرکت نظامی غیرمنتظره دست بزند و به ایران حمله کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه آل اسرائیل نیوز در مطلب تازه خود به‌قلم «مایان هافمن» نوشت: کارشناسان اسرائیلی به «ALL ISRAEL NEWS» (آل اسرائیل نیوز) گفتند که بعید است دولت یهود قبل از پایان سال یک حمله نظامی تمام‌عیار علیه ایران انجام دهد.

این به‌رغم هشدارهای مکرر «یائیر لاپید» -نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مبنی بر اینکه «اگر توافقی امضا شود، جلوی دولت یهود را نخواهد گرفت»، است.

به گفته «مناهم مرهاوی» -کارشناس غرب آسیا- در مؤسسه تحقیقاتی هری اس ترومن در دانشگاه عبری اورشلیم، با توجه به برگزاری انتخابات کمتر از سه ماه دیگر و تشکیل دولت انتقالی، «بعید» است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به یک حرکت نظامی غیرمنتظره دست بزند.

با این حال، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کمتر از یک ماه قبل از انتخابات 1981 جلوی فعالیت راکتور اتمی اوسیراک عراق را تحت رهبری مناخیم بگین، گرفت.

لاپید همچنین تابستان امسال پس از آغاز انتخابات جاری، عملیات نظامی اسرائیل علیه جهاد اسلامی را تایید کرد.

لاپید گفت: «ما برای جلوگیری از تبدیل ایران به یک کشور هسته‌ای اقدام خواهیم کرد. ما آماده نیستیم با سایه‌ تهدید هسته‌ای بالای سرمان آن هم از سوی یک کشور اسلامگرای افراطی و خشن زندگی کنیم.» با این حال، مرهاوی گفت که دست‌های لاپید زمانی بسته خواهد شد که آمریکا توافقنامه جدید را امضا کند.

مرهاوی گفت: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند بدون رضایت یا تایید آمریکا چنین حمله‌ای را انجام دهد.

برای آمریکا عجیب خواهد بود که از یک سو مذاکره نموده و از سوی دیگر حمله را تایید کند.

زیمت گفت: به علاوه، بعید است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حتی توانایی تسلیحاتی برای انجام چنین حمله‌ای را داشته باشد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را بدون کمک آمریکا نابود کند.

او توضیح داد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید از مهمات خاصی برای ضربه زدن به برخی تاسیسات هسته‌ای ایران که در زیر زمین قرار دارند، استفاده کند.

او پس از پرس و جو از چندین تحلیلگر نظامی و مقامات به این نتیجه رسید که این کشور احتمالاً هنوز چنین تجهیزاتی را به دست نیاورده است. آمریکا احتمالاً باید مهمات این حمله را تأمین کند، اما در صورت مخالفت با حمله، این کار را انجام نخواهد داد.

زیمت در پایان خاطرنشان کرد: ضمناً، «همه ما میدانیم که گزینه نظامی برنامه هسته‌ای ایران را از بین نمی‌برد. ممکن است این برنامه چند سال به تعویق بیفتد، اما آن را متوقف نخواهد کرد.»