loader image

جستجو

The impact of mid-term elections on Indo-Pacific politics

بریکنیگ دیفنس:
تأثیر انتخابات میان‌دوره‌ای بر سیاست هند-آرام

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «بریکنیگ دیفنس» در مطلب تازه خود با اشاره به نظرسنجی مرکزمطالعات آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور، به بررسی تاثیر انتخابات میان‌دوره‌ای بر سیاست هند- آرام، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه بریکینگ دیفنس در مطلب تازه خود به‌قلم «کالین کلارک» نوشت: «تام کوربن» -کارشناس دفاعی و امنیتی در مرکز مطالعات آمریکا- در دانشگاه سیدنی، روز جمعه گفت: «از جایی که من نشسته‌ام، احتمالاً محدودیت‌هایی که حاشیه‌های محدود کنترل بر سرعت قانون‌گذاری دفاعی و سیاست خارجی داشته است، با این کنگره جدید تغییر نخواهد کرد».

بن‌بست در مسائل داخلی و انگیزه‌های سیاسی برای کند کردن فرآیندهای قانون‌گذاری از هم‌اکنون تا اوایل سال آینده، احتمالاً منجر به تأخیر در مجوزها و تخصیص‌های کلیدی می‌شود، که احتمالاً به معنای ادامه راه‌حل‌های بیشتر و حرکت کندتر از حد نیاز در اولویت‌های دفاعی فوری در هند و اقیانوس آرام است.

البته این جدید نیست؛ زیرا این روندی است که متحدان و شرکای آمریکا در آسیا برای چند سال با نگرانی فزاینده‌ای آن را تماشا کرده‌اند.

یک نظرسنجی مرکز مطالعات آمریکا از افکار آمریکایی‌ها، استرالیایی‌ها و ژاپنی‌ها، که قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای انجام شد، نشان داد که تقریباً «نیم یا بیشتر استرالیایی‌ها به‌شدت نگران دموکراسی، اطلاعات نادرست و خشونت سیاسی آمریکا هستند».

در ژاپن، این میزان بیش از 25 درصد کمتر بود که شاید منعکس‌کننده نفوذ بیشتر رسانه‌های آمریکایی در استرالیا باشد.

البته بزرگ‌ترین نگرانی برای ساکنان هند و اقیانوس آرام، چین و روابط آن با کشورهایشان و آمریکا است.

با توجه به اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای احتمالاً تأثیر مهمی بر توانایی بایدن برای تأثیرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی خواهد داشت، این نظرسنجی نشان داد که تقریباً سه‌چهارم استرالیایی‌ها و ژاپنی‌ها گفتند که انتخابات میان‌دوره‌ای آتی آمریکا برای کشور خودشان تا حدودی بسیار مهم است.

کوربن گفت: «اگر جمهوری‌خواهان پیگیر خروج بحث‌برانگیز دولت بایدن از افغانستان شوند، همان‌طور که تلگراف کرده‌اند، جمهوری‌خواهان مجلس می‌توانند زمام امور را در اختیار بگیرند که در غیر این صورت ممکن است به بحث‌های مربوط به هند و اقیانوس آرام اختصاص یابد، به‌عبارت‌دیگر، یک مناقشه گسترده بر سر این موضوع یا سایر موضوعات تفرقه‌انگیز (هرچقدر هم که مهم باشند)، می‌تواند مانع بحث‌های گسترده‌تر درباره نحوه تأمین مالی و شکل‌دهی استراتژی نظامی آمریکا در آسیا شود.»

کوربن خاطرنشان می‌کند که اگر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان برنده شوند (همان‌طور که به نظر می‌رسد با برتری بسیار اندک)، ممکن است بایدن را در مورد برخی از مسائل مهم هند و اقیانوس آرام دچار مشکل کند.