loader image

جستجو

The Impact of American Economic Deterioration on Biden's Political Destiny

بلومبرگ:
تاثیر وخامت اقتصادی آمریکا بر سرنوشت سیاسی بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «بلومبرگ» در گزارشی از تاثیر وخامت اقتصادی آمریکا بر سرنوشت سیاسی بایدن خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه بلومبرگ در گزارشی نوشت: گرانی شدید، در حال صدمه زدن به مردم آمریکاست و مقابله با گرانی و تورم نیز به مردم صدمه خواهد زد، زیرا ممکن است منجر به رکود اقتصادی در دوره ریاست‌جمهوری بایدن شود.

اکنون اقتصاددانان بلومبرگ می‌گویند نزدیک به 75 درصد احتمال دارد آمریکا تا آغاز سال 2024، دچار رکود اقتصادی شود، امری که تا چند ماه پیش احتمالش را هم نمی‌دادند.

«فدرال رزرو» روز چهارشنبه سود بانکی را آن چنان افزایش داد که در سه دهه گذشته بی‌سابقه بود. این اقدام فدرال رزرو با هدف مقابله با تورم صورت گرفت.

سرمایه‌گذاران نیز به نوبه خود، با در نظر گرفتن بدبینی فدرال رزرو نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا، رفتار خود را تغییر داده‌اند و همین موجب کاهش ارزش سهام و اوراق بهادار در آمریکا شده است.

خانوارهای آمریکایی شاهد کاهش ارزش مستمری‌های خود هستند و با افزایش هزینه‌های زندگی مواجه شده‌اند. آن‌ها می‌گویند در چهار دهه گذشته تا این حد نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا بدبین نبوده‌اند.

با این که مقامات فدرال رزرو و دیگر مقامات دولت آمریکا وقوع رکود در این کشور را چندان محتمل نمی‌دانند، احساس مردم آمریکا به نحو نگران‌کننده‌ای تلخ شده و این امر ممکن است هزینه سنگینی برای بایدن به همراه داشته باشد.

وی را به رئیس‌جمهوری یک دوره‌ای، مانند «جیمی کارتر» «جورج بوش پدر» و دونالد ترامپ، تبدیل کند. امید آن‌ها نیز برای انتخاب مجدد در ریاست‌جمهوری قربانی تاثیرات اجتماعی ناشی از احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا شد.