loader image

جستجو

The impact of a possible Republican victory on foreign policy

نیویورک تایمز:
تاثیر پیروزی احتمالی جمهوری خواهان بر سیاست خارجی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در یادداشتی به بررسی تاثیر پیروزی احتمالی جمهوری خواهان بر سیاست خارجی،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت: تسلط جمهوری‌خواهان بر مجلس نمایندگان یا سنای آمریکا می‌تواند تلاش‌های دولت بایدن برای دفاع از اوکراین را پیچیده و روند تایید سفیران کلیدی آمریکا را کند و منجر به بازجویی عمومی از مقاماتی شود که در خروج آمریکا از افغانستان در سال گذشته نقش داشته‌اند.

با توجه به اختیارات گسترده‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل قوا در این کشور دارد، اهرم کنگره بیشتر برای امور داخلی کاربرد دارد تا برای سیاست‌های خارجی.

اما اگر جمهوری‌خواهان موفق شوند کمیته‌های موثر در قانونگذاری، ریاست کمیته‌ها و قدرت تعیین هزینه‌ها را در کنگره تحت کنترل خود درآورند، دموکرات‌ها باید خود را برای یک فضای امنیت ملی بسیار پیچیده‌‌تر و چیزی که از آن‌ می‌ترسند یعنی فضایی سیاسی‌‌تر، آماده کنند.

موضوعی که بیش از همه دولت بایدن را نگران می‌کند، این است که احتمال دارد جمهوری‌خواهان روند ارسال پول و تسلیحات به اوکراین را کند کنند.

از طرف دیگر جمهوری‌خواهان هر دو مجلس آمریکا مشتاق هستند که دولت بایدن را به دلیل سیاست‌هایش در برابر ایران تحت فشار قرار دهند. بسیاری از جمهوری‌خواهان از رئیس‌جمهور انتقاد کرده‌اند که برای حمایت از معترضانی که هفته‌هاست ضد حکومت دینی ایران تظاهرات می‌کنند، اقدامی انجام نداده است.

«مارک دوبوویتز» -مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها- اندیشکده جنگ‌طلبی که خواستار اعمال فشار شدید بر حکومت ایران است، گفت: قرار است جمهوری‌خواهان در واشنگتن بار دیگر ایران را در مرکز توجه قرار دهند.

وی افزود: جمهوری‌خواهان قصد دارند لایحه‌‌های متعدد برای تحریم ایران ارائه کنند.

پیروزی جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا احتمالا دستیابی به یک پیشرفت شگفت‌انگیز را دشوارتر خواهد کرد.