loader image

جستجو

2021-09-25 07:47:28 -04:00

راشاتودی:
تخفیف حکم در ازای اهدای اعضای بدن زندانیان آمریکایی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «راشاتودی» در گزارش تازه خود از تخفیف حکم در ازای اهدای اعضای بدن زندانیان آمریکایی،‌ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبر راشاتوی خبر داد: نمایندگان مجالس ایالتی در آمریکا در منطقه نیوانگلند در حال بررسی طرحی درباره بخشودگی یا کاهش دوران حبس زندانیان هستند که خبرساز شده است.

به موجب این طرح، زندانیان می‌توانند اعضای بدن خودشان را درمقابل آزادی یا کاهش دوران زندان خود عرضه کنند.

این طرح در حوزه نیوانگلند در حال بررسی است. این حوزه شامل 6 ایالت به نام‌های کنتیکت، مین، ماساچوست، نیوهمپشایر، رود‌آیلند و ورمونت است.

ایالت ماساچوست در این زمینه پیشگام است. اگر این طرح تصویب شود، زندانیان در این ایالت می‌توانند در مقابل اهدای عضو خود، از حداکثر یک سال بخشودگی دوران محکومیت خود بهره‌مند شوند.

حداقل بخشودگی درنظرگرفته شده در این طرح 60 روز است. تصمیم‌گیری در این زمینه برعهده مسئولان زندان و در ذیل مقررات حسن رفتار زندانیان خواهد بود.

با توجه به اینکه اکثر زندانیان در آمریکا از گروه‌های اقلیت و کم درآمد جامعه است، احتمالاً این طرح سبب خواهد شد زندانیان به اهدای چندین عضو خود مبادرت کنند.

طرح سابق، دانشجویان و افراد کم درآمد را صید می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند به صورت مرتب به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و در مقابل دریافت مبلغی، خون و پلاسمای خود را بفروشند.

این روندها مصداق کامل «سرمایه‌داری خون‌آشامی» است.

آلن مک لیود در مقاله‌ای با عنوان «کشت خون فقرای آمریکا: جدیدترین مرحله سرمایه‌داری» که در سال 2019 منتشر شد تصریح کرد حدود 130 میلیون آمریکایی اذعان دارند که قادر نیستند هزینه نیازهای اساسی از قبیل غذا، مسکن و مراقبت‌های درمانی را بپردازند و در نتیجه خرید و فروش خون، یکی از کسب و کارهای پررونق در آمریکاست!