loader image

جستجو

Trump is the axis of the erosion of collective rationality

آتلانتیک:
 ترامپ محور فرسایش عقلانیت دسته‌جمعی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «آتلانتیک» در مقاله‌ای به بررسی این موضوع که ترامپ محور فرسایش عقلانیت دسته‌جمعی‌ است، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه آتلانتیک در مقاله‌ای ضمن توصیف اوضاع فعلی آمریکا اعلام کرد: خطر اصلی در آمریکا، وقوع یک جنگ سازماندهی شده نیست بلکه خطر اصلی وجود برخی آمریکایی‌های عصبانی و فریب‌خورده است و دولت بایدن هم با جنگی متفاوت در برابر مردمی روبرو است که به هیچ چیزی باور ندارند.

این نشریه در ادامه تصریح می‌کند که اینان مردمی نیستند که با منطق، پرچم ایالتی را عَلَم کنند، بلکه پرچم رئیس‌جمهور شکست‌خورده‌ای را با منطق مبتنی بر تئوری‌های توطئه و داستان‌های علمی تخیلی بلند کرده‌اند و چیزی که به این وضعیت دامن می‌زند.

این است که هیچ درمانی برای آنان وجود ندارد و پیروزی در انتخابات، تمثال‌های آتش‌گرفته، حتی شلیک به یکدیگر از عصبانیت آن‌ها کم نمی‌کند، بلکه در عوض پوچی روانی و اخلاقی آن‌ها را عمق می‌بخشید که روح آن‌ها را تسخیر می‌کنند.

این نویسنده درباره نقش ترامپ در به وجود آمدن چنین وضعی در آمریکا نوشت که دونالد ترامپ، محوریت این فرسایش عقلانیت دسته‌جمعی است.

چرا که کاری برای این جماعت کرده است که هیچ‌کس دیگری آن را انجام نداده و این کار، جذاب کردن زندگی آنان و احساس مهم بودن آنان است.

به باور این نویسنده، ترامپ از یک طرف فرشته‌ای انتقام‌جو برای هوادارانش و از طرفی دیگر فرشته عذابی برای نخبگان آمریکا شده است و زمانی که تعداد کافی از آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند که تفکر یک شخصیت را مهم‌تر از تعهد وی به دموکراسی بدانند، ما با خطر تبدیل شدن به خودکامگی و قانون‌گریزی مواجه خواهیم بود.